  • 1. Data: 2003-06-18 23:42:11
    Temat: Zawieszenie/wznowienie DG a ZUS
    Od: Johnie Walker <j...@N...pl>

    Witam,

    Tak z miesiąc temu jakaś mądra głowa napisała na tej grupie że w celu
    zawieszenia DG należy złożyć NIP1 do US, a do ZUS-u ZWPA z kodem 113 i
    ZWUA z kodem 140.
    Domyślam się że przy wznowieniu działalnośc należy złożyć ZFA i ZUA;
    interesuje mnie w jaki sposób należy wypełnić ZFA - czy jako
    zgłoszenie płatnika czy też jako aktualizację danych płatnika. W tym
    pierwszym przypadku należy złożyć papier osobiście lub wysłać pocztą,
    a ja nie chciałbym tego robić ponieważ pokochałem Płatnika TT. ;-) W
    tym drugim przypadku można wysłać ZFA Płatnikiem TT. Czy ktoś z
    szanownych mógłby mnie uświadomić jak nalezy wypełnić ten papier przy
    wznawianiu DG? Ewentualnie wskazać jakieś linki.

    Regards,
    Johnie

  • 2. Data: 2003-06-19 02:07:43
    Temat: Re: Zawieszenie/wznowienie DG a ZUS
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Johnie Walker" <j...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgłoszenie płatnika czy też jako aktualizację danych płatnika. W tym
    > pierwszym przypadku należy złożyć papier osobiście lub wysłać pocztą,

    niestety (w ubiegłym tyg. zgłaszałem po zawieszeniu klienta)
    jest to nowe "papierowe" zgłoszenie + ksera regonu i nip-u

    pozdrawiam - Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2003-06-19 07:32:47
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

> [...]

    > szanownych mógłby mnie uświadomić jak nalezy wypełnić ten papier przy
    > wznawianiu DG? Ewentualnie wskazać jakieś linki.

    Ja za kazdym razem przy wznowieniu wysylam Platnikiem (jako zgloszenie
    platnika). Wprawdzie Platnik sygnalizuje, ze nalezy zglaszac osobiscie, ale
    nie jest to blad krytyczny i dokumenty sa przetwarzane w ZUSie prawidlowo.
    Zwrocmy uwage, ze dostarczanie drugiego i kolejnych kserokopii tych samych
    zaswiadczen (wpisu i REGONu) jest czynnoscia bezsensowna.

    marekz

  • 4. Data: 2003-06-19 23:46:28
    Od: Johnie Walker <j...@N...pl>

    On Thu, 19 Jun 2003 09:32:47 +0200, "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>
    wrote:
    [.....]
> [...]
    > nie jest to blad krytyczny i dokumenty sa przetwarzane w ZUSie prawidlowo.
    No właśnie mnie również "zaciekawił" ów komunikat Płatnika i dlatego
    pytam. Jestem w rozterce. :-) Ciekawe co grozi za złożenie dokumentów
    elektronicznych zamiast papierowych?

    > Zwrocmy uwage, ze dostarczanie drugiego i kolejnych kserokopii tych samych
    > zaswiadczen (wpisu i REGONu) jest czynnoscia bezsensowna.
    Sensu i logiki w prawie/przepisach jest niewiele o czym się parukrotnie
    przekonałem. Na szczęście niewiele mnie to kosztowało :-) Gdy mamy
    do czynienia z jakimś urzędem to chyba najlepiej wogóle nie myśleć. :-(

    Regards,
    Johnie

  • 5. Data: 2003-06-21 06:56:22
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    > No właśnie mnie również "zaciekawił" ów komunikat Płatnika i dlatego
    > pytam. Jestem w rozterce. :-) Ciekawe co grozi za złożenie dokumentów
    > elektronicznych zamiast papierowych?

    Nic?

    > Sensu i logiki w prawie/przepisach jest niewiele o czym się parukrotnie
    > przekonałem. Na szczęście niewiele mnie to kosztowało :-) Gdy mamy
    > do czynienia z jakimś urzędem to chyba najlepiej wogóle nie myśleć. :-(

    Tak wiem, ale bez przesady. Ja tam wole chwile pomyslec, jesli to ma
    zwiekszyc moja wygode. A naprawde czasami niejedno da sie wymyslec. :)

    mz