  • 1. Data: 2003-10-08 17:07:57
    Temat: Zawieszona dzialalnosc a VAT
    Od: "tkaczmar" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie - czy istnieje jakis termin po ktorego
    przekroczeniu, mimo , ze mam zawieszona dzialnosc musze zaplaci VAT za
    towary , ktore pozostaly mi na stanie magazynowym podczas zawieszania firmy?
    Slyszalem cos o 9-10 miesiacach.

    Sytuacja wyglada tak:
    - jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza
    - VAT'owiec
    - data zawieszenia to 31.12.2002

    Jesli istnieje taki obowiazek to czy otwierajac dzialalnosc ponownie unikne
    placenia tego VAT'u? Nie musze dodawac, ze "na magazynie" mam duzo i raczej
    niechetnie chce zaplacic ten VAT. Bede wdzieczny za odpowiedz. Najchetniej
    jakis konkretny przepis :)

    pzdr
    tk

  • 2. Data: 2003-10-08 18:42:23
    Temat: Re: Zawieszona dzialalnosc a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, tkaczmar wrote:

> [...]
    >+ towary , ktore pozostaly mi na stanie magazynowym podczas zawieszania firmy?

    Są dwa terminy.

    [...]
    >+ Jesli istnieje taki obowiazek to czy otwierajac dzialalnosc ponownie unikne

    Chcesz powiedzieć: "odwieszając" ?
    IMO liczy się uzyskanie przychodu oVATowanego.

    >+ placenia tego VAT'u? Nie musze dodawac, ze "na magazynie" mam duzo i raczej
    >+ niechetnie chce zaplacic ten VAT. Bede wdzieczny za odpowiedz. Najchetniej
    >+ jakis konkretny przepis :)

    Leń !!
    A ja oberwę za popieranie lenistwa ;> i spamowanie ustawą
    o VAT ! Ale co mi tam... ;):
    +++++++++
    art. 6a. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają również
    towary własnej produkcji oraz towary, które po nabyciu nie zostały
    odprzedane, w przypadku:
    1) rozwiązania spółki prawa cywilnego [...]
    2) zaprzestania przez podatnika będącego osobą fizyczną wykonywania
    czynności podlegających opodatkowaniu , obowiązanego, na podstawie
    odrębnych przepisów, do zawiadomienia właściwego organu o zaprzestaniu
    wykonywania działalności gospodarczej.
    ...[tu o wyjątku gdy zwolniony, a dalej:...]
    3. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik będący
    osobą fizyczną zaprzestał wykonywania czynności podlegających
    opodatkowaniu przez co najmniej 10 miesięcy, bez zawiadomienia właściwych
    organów, na podstawie odrębnych przepisów, o zaprzestaniu wykonywania
    działalności gospodarczej.
    Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1, następuje:
    [...tu sposoby odliczania VAT...]
    4. Jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 3, podatnik nie wykonał
    czynności podlegającej opodatkowaniu, podatek naliczony za ten okres
    podlega rozliczeniu w najbliższym okresie, w którym czynności te zostaną
    wykonane, nie później jednak niż w ciągu 36 miesięcy od końca miesiąca,
    w którym podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny.
    ------

    >+ pzdr

    wzjm, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-09 06:52:21
    Od: "tkaczmar" <t...@o...pl>

    > Leń !!

    Dziekuje za pomoc, to nie z powodu lenistwa, nie bardzo wiem gdzie tego
    szukac - bardzo mi pomogles. Jeszcze raz dziekuje :)

    Rozumiem wiec, ze jesli wznowie dzilalnosc przed uplywem 10 miesiecy, czyli
    w moim przypadku , jesli wznowie ja w pazdzierniku (zawieszenie nastapilo z
    ostatnim dniem grudnia) to powyzszy przepis nie bedzie mial zastosowania?

    Poza tym co to znaczy - "niezawiadomienia wlasciwych organow"? - ja
    zawiadomilem US , czy wobec tego ten przepis nie ma zastosowania w moim
    przypadku?

    pzdr
    tk

  • 4. Data: 2003-10-09 09:16:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, tkaczmar wrote:
    [...]
> [...]
    >+ z ostatnim dniem grudnia) to powyzszy przepis nie bedzie mial zastosowania?

    Chyba już wspominałem: IMHO najbezpieczniej byłoby mieć przychód
    oVATowany. I powiem że nie wiem :( - ale przychód przed końcem
    października chyba "zmieści" się w limicie czasu :)

    >+ Poza tym co to znaczy - "niezawiadomienia wlasciwych organow"? - ja
    >+ zawiadomilem US , czy wobec tego ten przepis nie ma zastosowania w moim
    >+ przypadku?

    Też nie wiem jakie "właściwe organy" powinny być intepretowane.
    Bo przepis stanowi o "zaprzestaniu działalności" - wyrejestro-
    wałeś się z UM ? (chyba te "odrębne przepisy" to właśnie PDG).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-09 09:55:03
    Od: "tkaczmar" <t...@o...pl>

    > Też nie wiem jakie "właściwe organy" powinny być intepretowane.
    > Bo przepis stanowi o "zaprzestaniu działalności" - wyrejestro-
    > wałeś się z UM ? (chyba te "odrębne przepisy" to właśnie PDG).

    Nie, w UM nie wyrejestrowalem (wiem, ze sa sprzeczne opinie czy istnieje
    wogole cos takiego jak zawieszenie dzialnosci) , jednak poinformowalem US
    oraz wyrejestrowalem sie w ZUS'ie.

    pzdr
    tk