  • 1. Data: 2003-10-08 14:32:54
    Temat: prowadzenie KPiR
    Od: "Jerzy SLIWINSKI" <j...@k...pkobp.pl>

    Czy KPiR moge prowadzic w kompie w Excelu i co miesiąc wydrukowywac?

  • 2. Data: 2003-10-08 22:48:32
    Temat: Re: prowadzenie KPiR
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy SLIWINSKI" <j...@k...pkobp.pl> napisał w wiadomości
    : Czy KPiR moge prowadzic w kompie w Excelu i co miesiąc wydrukowywac?

    Możesz w Excelu, Wordzie, Notepadzie, byle zgodnie ze wzorem do
    rozporządzenia.

  • 3. Data: 2003-10-09 06:59:00
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > : Czy KPiR moge prowadzic w kompie w Excelu i co miesiąc wydrukowywac?
    >
    > Możesz w Excelu, Wordzie, Notepadzie, byle zgodnie ze wzorem do
    Zgodnie z rozporządzeniem "...W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu
    technik informatycznych, warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe jest:
    1) określenie na piśmie szczegółówej instrukcji obsługi programu
    komputerowego, wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg...".
    Czy posługiwanie się akuszami kalkulacyjnymi bądź np. w Excelu nie podlega
    powyższemu?
    -----------
    Graszka

  • 4. Data: 2003-10-09 09:35:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, Graszka wrote:

> [...]
    >+ komputerowego, wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg...".
    >+ Czy posługiwanie się akuszami kalkulacyjnymi bądź np. w Excelu nie podlega

    IMHO podlega. A dyskusje... były, spróbujmy sugerowanego wynalazku:
    http://tinyurl.com/qag0

    :)

    ...a tam ("na oko") co czwarty temat pasuje :), w tym:
    http://tinyurl.com/qagc
    http://tinyurl.com/qagf
    http://tinyurl.com/qagk
    http://tinyurl.com/qagl
    http://tinyurl.com/qagp

    :)

    Podsumowując *moje* zdanie: fakt "drukowania z komputera" jeszcze
    nie oznacza "prowadzenia KPiR technikami informatycznymi".
    Oczywiście problem z wpisywaniem "na bieżąco" dochodów (tu może
    pomóc kasa fiskalna lub ewidencja VAT) i zakupów magazynowych
    pozostaje sprawą odrębną...
    A na wypadek "uznania przez prowadzącego arkusza w Excelu za
    technikę informatyczną" pozostaje czyjć koncept z książką
    pt. "Excel dla opornych" w roli instrukcji ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-09 13:20:34
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Thu, 9 Oct 2003 11:35:18 +0200 Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Podsumowując *moje* zdanie: fakt "drukowania z komputera" jeszcze
    > nie oznacza "prowadzenia KPiR technikami informatycznymi".

    W przypadku jednorazowego wklepania wszystkiego na podstawie np. papierowej
    księgi tylko dla wydrukowania to bym się zgodził.

    Jednak w praktyce praca z arkuszami chyba częściej oznacza brak wersji
    papierowej i wpisywanie danych na bieżąco (mniej lub bardziej) do kilku
    arkuszy realizujących poszczególne ewidencje. A w takim wypadku to jednak
    chyba "prowadzenie przy użyciu technik..."

    > A na wypadek "uznania przez prowadzącego arkusza w Excelu za
    > technikę informatyczną" pozostaje czyjś koncept z książką
    > pt. "Excel dla opornych" w roli instrukcji ;>

    Popieram.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 6. Data: 2003-10-09 15:34:23
    Od: "Jerzy SLIWINSKI" <j...@k...pkobp.pl>

    Czyli zdania podzielone. A czy ktos mial w tej kwesti doswiadczenia z US?

  • 7. Data: 2003-10-09 20:32:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, Piotr A. Dybczyński wrote:

> [...]
    >+ papierowej i wpisywanie danych na bieżąco (mniej lub bardziej) do kilku
    >+ arkuszy realizujących poszczególne ewidencje.

    Hm... Biorąc pod uwagę że "wydruk i tak być musi" (a musi), to
    *jeśli* jednocześnie możemy wprowadzać KPiR "do 20." (bo np.
    ewidencje VAT są "ręczne" :)) to sam fakt wprowadzenia danych
    i wydrukowania raczej się nie łapie.
    Pytasz kto prowadzi VAT "ręcznie" ?
    Ja, dla przykładu ;)
    Owszem, niewygodne... :(, ale uznałem że na razie bezpieczniejsze.
    [...]
    >+ > pt. "Excel dla opornych" w roli instrukcji ;>
    >+
    >+ Popieram.

    W sumie brzmi nieźle :), pewnie też "podeprę".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-09 21:02:24
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > W sumie brzmi nieźle :), pewnie też "podeprę".

    Tiaaa....
    Już widzę jak user pingwinka i Open Office prezentuje kontrolerowi
    stertę man'ów ;] Piękne. Chyba sam zacznę ;))

    --
    =================Hrabia Mol========================
    ==================Złe Jedi=========================

  • 9. Data: 2003-10-10 07:15:41
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Thu, 09 Oct 2003 23:02:24 +0200 Hrabia Mol
    <kumor@_wytnij_.tarman.pl> pisze:

    > Tiaaa....
    > Już widzę jak user pingwinka i Open Office prezentuje kontrolerowi
    > stertę man'ów ;] Piękne. Chyba sam zacznę ;))

    Dokładnie tak!. Właśnie mam zamiar przenieść w najbliższym czasie całą moją
    "księgowość" czyli KPIR i ewidencje z arkuszy Lotusa na gnumerica. Czekam
    tylko na stabilnego AbiWorda bo jest mi potrzebny do kompletu.
    A co do dokumentacji to przepisy zdaje się nie wymagają wersji papierowej
    tej "szczegółowej instrukcji" więc chyba odpowiednio przygotowany CD z
    pdf-ami(poszukam polskich ale też o języku dokumentacji nie ma w
    rozporządzeniu mowy) powinien spełniać wymogi formalne.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************

  • 10. Data: 2003-10-10 15:14:49
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >pdf-ami(poszukam polskich ale też o języku dokumentacji nie ma w
    >rozporządzeniu mowy) powinien spełniać wymogi formalne.
    Skoro językiem urzędowym w Polsce jest język polski i w takim języku powinna
    być prowadzona dokumentacja podatkowa - mogą sobie zażyczyć wiarygodnego
    tłumaczenia.
    Mirek