  • 1. Data: 2002-11-27 17:02:15
    Temat: Zbliża sie lepsze
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Znalazłem taki oto fragmencik w dzisiejszej prasie
    "W resorcie finansów trwają prace nad zmianami w podatku dochodowym od
    osób fizycznych na 2004 r. Zespół ekspertów pracuje nad nową stawką
    podatkową dla najbogatszych. Wyniesie ona prawdopodobnie 50 proc. Nie
    sprecyzowano jeszcze od jakiego progu zarobków zacznie obowiązywać
    najwyższa stawka. Stawki dziś obowiązujące, czyli 19, 30 i 40 proc.,
    mają być utrzymane. Ministerstwo Finansów nie potwierdza ani nie
    zaprzecza. Sensu nabiera więc zapowiadany przez wicepremiera Kołodkę
    powrót do pomysłu abolicji i deklaracji majątkowych. Umożliwiłoby to
    określenie podatników, których obejmie nowa stawka. Kołodko zapowiedział
    powrót do pomysłu deklaracji majątkowych po uchwaleniu przez Sejm ustawy
    budżetowej na 2003 r. Jego zdaniem, nie powinno być sprzeczne z
    konstytucją to, co jest zgodne z ekonomicznym rozsądkiem i interesem
    społecznym. A interesem społecznym w tym przypadku jest kontrola
    dochodów społeczeństwa."

    Jak się Wam to podoba?
    Jacek

  • 2. Data: 2002-11-27 23:38:22
    Temat: Re: Zbliża sie lepsze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Jak się Wam to podoba?

    Powiem tak: pojawiły się głosy, że podatnicy PIT mają zgryz
    bo przy 40% podatku trudno odłożyć na inwestycję.
    I w odpowiedzi MF błysnęło pomysłem że no... rzeczywiście
    coś trzeba zrobić, bo OF płacą tylko 40% max ale to fikcja
    bo topią koszta i płacą 19% albo mniej[1] - a CIT to 28% no
    i jeszcze 15% od dywidendy nim pieniądze wypłyną...
    Strasznie tym się przejęli :[ - wychodzi na to, że nazbierać
    (OF) na jakąkolwiek inwestycję nie pozwolą wcale :>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] a kto Konkordat (i prawo odliczenia 100%) podpisywał ?
    Podatnicy ??

  • 3. Data: 2002-11-28 19:35:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > osób fizycznych na 2004 r. Zespół ekspertów
    pracuje nad nową stawką
    > podatkową dla najbogatszych. Wyniesie ona
    (...)
    > Jak się Wam to podoba?
    > Jacek

    Pomysł żeby sie znaleźć w czwartej skali
    podatkowej - bardzo ;)) a wczoraj w TV usłyszłem
    że opodatkowaniu miałaby podlegać DG typu
    prostytucja

    No ale dzisiaj sprostowanko MF:
    ----------------------
    http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?new
    s_id=762

    Nieprawdziwe doniesienia o zmianach w podatku od
    osób fizycznych
    W zwiazku z pojawieniem się w niektórych mediach
    nieprawdziwych informacji o pracach nad nowa,
    wyższa stawka podatkowa dla osób fizycznych
    osiagajacych najwyższe dochody oraz wprowadzeniu
    od 2004 r. czwartej stawki podatkowej, Biuro
    Prasowe informuje, że w Ministerstwie Finansów nie
    trwaja prace dotyczace zmiany wielkoaci stawek
    PIT, ani wprowadzenia dodatkowego progu
    podatkowego.
    p.o. Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa
    Finansów
    Rzecznik Prasowy Ministra Finansów
    Jarosław Skowroński
    ---------------------

    Sark

  • 4. Data: 2002-11-28 19:57:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sark napisał:

> [...]
    > od 2004 r. czwartej stawki podatkowej, Biuro
    > Prasowe informuje, że w Ministerstwie Finansów nie
    > trwaja prace dotyczace zmiany wielkoaci stawek

    Ale opodatkowania prostytucji nie zdementowali :-))
    Ciekawe...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-29 00:11:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl>
    [...]
    >+ > Jak się Wam to podoba? [...]
    >+ Pomysł żeby sie znaleźć w czwartej skali
    >+ podatkowej - bardzo ;))

    Dobre :)

    >+ a wczoraj w TV usłyszłem
    >+ że opodatkowaniu miałaby podlegać DG typu
    >+ prostytucja

    Hm... Nie pomyliłeś z opodatkowaniem pornografii ?
    ...Bo to we Włoszech (i naprawdę :)).
    PS: na pytanie "czemu nie" nigdy nie widziałem odpowiedzi ;),
    głosy oburzenia tak :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-29 00:55:27
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...

    > Hm... Nie pomyliłeś z opodatkowaniem
    pornografii ?

    Otóż nie, wyraxnie padło zdanie "rzoważa się
    opodatkowanie dochodów z prostytucji" tylko nie
    pamiętam na której to TV było ...

    Pozdr.
    Sark

  • 7. Data: 2002-11-29 06:51:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Hm... Nie pomyliłeś z opodatkowaniem pornografii ?
    > ...Bo to we Włoszech (i naprawdę :)).
    > PS: na pytanie "czemu nie" nigdy nie widziałem odpowiedzi ;),
    > głosy oburzenia tak :>

    Oj Gotfryd, przeciez to oczywiste - kodeks karny zakazuje
    stręczycielstawa okreslonego jako "czerpanie korzyści z cudzego
    nierządu". Gdyby opodatkowac prostytucje państwo stałoby sie
    stręczycielem w rozumieniu kodeksu karnego.
    Żeby opodatkowac prostytucję trzeba by zmienić kodeks karny i to w
    sposób trochę karkołomny - państwo może a szary alfons nie?

    Tak mi to kiedys tłumaczyło dwoje sedziów. Fakt że po pijaku, ale oni po
    pijaku jasniej myślą. Tak im zostało z czasów aplikacji :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-11-29 23:44:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Nov 2002, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Żeby opodatkowac prostytucję trzeba by zmienić kodeks karny i to w
    >+ sposób trochę karkołomny - państwo może a szary alfons nie?

    Maddy, a ja jako szary obywatel mogę nałożyć na ciebie
    kontrybucję w wysokości 19-30-40% (tylko za to że
    żyjesz) ew. przyklapnąwszy jeszcze 22% dokładką za
    każdy wpływ (wspaniałomyślnie pozwolę ci odliczyć
    za okazane rachunki stosowne 0-3-7-22%) ?????
    Jedno słowo poproszę... ;)

    >+ Tak mi to kiedys tłumaczyło dwoje sedziów.

    :)

    OT, NTG:
    "- mam problem - jestem nękany listami zawierającymi groźby"
    " - to idź na policję !!"
    "- nie pomoże..."
    "- ...bo nadawcą jest Urząd Skarbowy !"

    >+ Fakt że po pijaku,

    Ale przecież to jest wyjątek od wyjątku przedstawionego
    powyżej ! -:O :) (treść, nie pijaństwo !)

    Pozdrowienia, Gotfryd