  • 1. Data: 2004-01-20 17:08:34
    Temat: Zbycie składników wykorzystywanych na potrzeby działalności gsopodarczej
    Od: "Dexter" <k...@w...pl>

    Witam,

    pytanie może dla speców banalne, ale nie dla mnie, dotyczy art. 10 ust. 2
    pkt 3 oraz z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy PIT po nowelizacji.

    W przypadku zbycia wycofanych z działalności składników majątku po upływie 6
    lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym
    składniki te zostały wycofane z działalności gospodarczej, przychód z ich
    odpłatnego zbycia NIE STANOWI ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW..

    Tzn. co wtedy stanowi?, jak się to to opodatkowuje?, może w ogóle nie?

    pozdrawiam
    Gwidon

  • 2. Data: 2004-01-20 18:49:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dexter napisał:

> [...]
    > odpłatnego zbycia NIE STANOWI ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW..
    >
    > Tzn. co wtedy stanowi?, jak się to to opodatkowuje?, może w ogóle nie?

    Traktuje się to tak jak zbycie składników majątku które nigdy nie były
    używane w działalności i nie były odpisane w koszty (bezpośrednio lub
    amortyzacją).
    A więc nie ma podatku dochodowego. Jest PCC.
    Na dzień dzisiejszy :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk