  • 11. Data: 2003-12-22 07:22:50
    Temat: Re: Zepsuł się monitor i co dalej? :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2003, latet wrote:

    >+ > Natomiast "na jutro" - w przyszłym roku - widziałem gdzieś
    >+ > (rzepa ?) analizę, że będą się liczyć *tylko*:
    >+ > ...one, tj. "wpisane".
    >+ > Remanent, razy (dochód/przychód_z_ustawowego_okresu)*10%
    >+
    >+ I co z tego wyjdzie? Podatek "od likwidacji dzialanosci" do zaplacenia?

    art. 24.3 UoPDoOF, tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2003-12-22 13:31:58
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > art. 24.3 UoPDoOF, tak.

    ***********
    Art. 24.3 UoPDoOF:

    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego
    o likwidacji działalności gospodarczej, dochód ustala się
    przy zastosowaniu do wartości ustalonej według cen zakupu
    pozostałych na dzień likwidacji towarów handlowych, materiałów
    (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
    wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych
    składników majątku związanego z wykonywaną działalnością,
    niebędących środkami trwałymi - takiego wskaźnika procentowego,
    jaki wynika z udziału dochodu w przychodach w okresie ostatnich
    trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym nastąpiła
    likwidacja działalności, a jeżeli w tym okresie dochód nie wystąpił -
    w roku podatkowym poprzedzającym rok, w którym nastąpiła likwidacja.
    (...)
    **********

    Pomózcie mi to pojąć....

    Piszą tam *niebędących środkami trwałymi *....
    Czy to wlasnie dlatego, przy likwidacji firmy, nie placę żadnego
    "podatku likwidacyjnego" od samochodu (w EST),
    a dopiero place podatek jesli ten samochod kiedyś tam sprzedam?

    Czy gdyby w art. 24.3 UoPDoOF nie było wstawki *niebędących środkami
    trwałymi *,
    to "za samochod" placilbym coś od razu, w momencie likwidacji DG?

    Dzieki,

    latet

  • 13. Data: 2003-12-22 18:57:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2003, latet wrote:
    [...]
    >+ > art. 24.3 UoPDoOF, tak.
    [...]
    >+ Pomózcie mi to pojąć....

    Spróbujemy.

> [...]
    >+ "podatku likwidacyjnego" od samochodu (w EST),
    >+ a dopiero place podatek jesli ten samochod kiedyś tam sprzedam?

    Tak. Jakbyś założył częstszego tracerouta na grupę :), to byś nie
    przeoczył takiej dyskusji w której się przed Karolem :) tłumaczyłem
    z tego że "ŚT kupuje się z już opodatkowanych pieniędzy".
    Idea jest taka:
    - zakup ŚT nie jest kosztem, czyli jak na ów zakup zarobisz - to
    *najpierw* musisz zapłacić podatek od tego co zarobiłeś na ów
    zakup; a jeśli pożyczasz, to ten kto ci pożyczył musiał najpierw
    zapłacić (podatek).
    - "wtapiasz" go w koszt stopniowo przez amortyzację
    - "w nagrodę" również przy "wyjściu" ŚT z użytkowania nie płacisz
    podatku, ew. dopiero jak coś z nim zrobisz (podarujesz dajmy na to).

    >+ Czy gdyby w art. 24.3 UoPDoOF nie było wstawki *niebędących środkami
    >+ trwałymi *,
    >+ to "za samochod" placilbym coś od razu, w momencie likwidacji DG?

    Istnieje takie ryzyko :)
    Zauważ że z VATem tak jest: jak od czegoś odliczałeś, to przy
    sprzedaży musisz na dzień dobry mieć pieniądze na "zlikwidowanie
    VATu" :] (jak mi to tu wyłożono: "wrrr...." - "a co to konia
    obchodzi ?" :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2003-12-22 22:44:14