  • 1. Data: 2010-02-15 09:39:27
    Temat: Zgloszenie sprzedaży mieszkania w US
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Po sprzedaniu mieszkania zaniosłem do US PIT-39.
    Pani z okienka powiedziała, że to się składa
    dopiero z rocznym zeznaniem.
    Ze znależionych w Internecie informacji wynika,
    że sprzedaż należy zgłosić w ciągu dwóch tygodni,
    bo inaczej traci się prawo do odpisu wydatków
    na cele mieszkaniowe.

    Jak jest w tym roku?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 2. Data: 2010-02-15 09:49:27
    Temat: Re: Zgloszenie sprzedaży mieszkania w US
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 15 Lut, 10:39, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

    > Jak jest w tym roku?

    Złóż teraz, bo jak się okaże że "Pani" w US popełniła błąd, to
    konsekwencje poniesiesz Ty...

    Jak Pani nie chce przyjąć, bo potem by musiała potem pamietać, to
    wyślij jej zesnianie pocztą koniecznie listem poleconym -zachowaj na
    przyszłość potwierdzenie nadania oraz kopie zeznania., by się potem
    nie okazało, że straciłeś termin, bo ci pani zle poradziła.

  • 3. Data: 2010-02-15 12:59:01
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Slawek Kotynski rzecze:
    > Po sprzedaniu mieszkania zaniosłem do US PIT-39.
    > Pani z okienka powiedziała, że to się składa
    > dopiero z rocznym zeznaniem.

    Kluczowa informacja: kiedy rzeczone mieszkanie
    zostało kupione/wybudowane?

    http://www.podatki.egospodarka.pl/48381,Podatek-od-s
    przedazy-nieruchomosci-w-PIT-39,1,65,1.html

    > Ze znależionych w Internecie informacji wynika,
    > że sprzedaż należy zgłosić w ciągu dwóch tygodni,

    A to, jeśli nieruchomość została nabyta/wybudowana
    wcześniej- patrz powyższy link.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 4. Data: 2010-02-15 13:07:49
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Slawek Kotynski rzecze:

    > Ze znależionych w Internecie informacji wynika,
    > że sprzedaż należy zgłosić w ciągu dwóch tygodni,
    > bo inaczej traci się prawo do odpisu wydatków
    > na cele mieszkaniowe.

    Nawet wcześniej nie było z tym tak źle.
    http://www.pit.pl/zwolnienie_z_pit_sprzedazy_nieruch
    omosci_nieruchomosci_podatki_praktyc_88.php

    "(...)niezłożenie oświadczenia w terminie 14 dni od daty sprzedaży nie wyłącza
    możliwości
    zwolnienia uzyskanego przychodu z podatku, jeżeli podatnik w terminie określonym w
    art. 21
    ust. 1 pkt 32 lit. a wyda uzyskane pieniądze na cele określone w tym przepisie.
    Przepis
    ten reguluje bowiem wyczerpująco warunki zwolnienia od podatku dochodowego dochodu ze

    sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych. Oznacza to, że art. 28 ust. 2 nie
    wprowadza
    kolejnego warunku zwolnienia od podatku, tj. nie uzależnia skorzystania ze zwolnienia
    od
    złożenia w przewidzianym terminie stosownego oświadczenia"

  • 5. Data: 2010-02-15 15:44:34
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Dominik & Co wrote:

> [...]
    przedazy-nieruchomosci-w-PIT-39,1,65,1.html

    > A to, jeśli nieruchomość została nabyta/wybudowana

    Nabyta w 2009, sprzedana w 2010, czyli OK.
    W międzyczasie dodzwoniłem się do KIP i powiedzieli
    to samo co pani z okienka w US: PIT 39 składać razem
    z zeznaniem rocznym do końca kwietnia 2011.

    Dziękuję za tę i pozostałe odpowiedzi. :)