  • 1. Data: 2010-02-14 12:37:45
    Temat: EŚT - Komputer - 803 czy 491?
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Zakupiłem na firmę laptopa (watość netto 1077zł) i koniecznie chcę go
    wpisać jako środek trwały :) Tu pojawił się problem: czy jego KŚT to 491,
    czy 803? Z jednej storny 803 wyklucza te ŚT które zostały wymienione w
    491, z drugiej strony jakoś bardziej mi pasuje pod 803..

    Pozdrawiam,
    Adam Zieliński

  • 2. Data: 2010-02-14 14:08:10
    Temat: Re: EŚT - Komputer - 803 czy 491?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-02-14 13:37, Adam pisze:
> [...]
    > 491, czy 803? Z jednej storny 803 wyklucza te ŚT które zostały
    > wymienione w 491, z drugiej strony jakoś bardziej mi pasuje pod 803..

    Mi jakos bardziej pod 491 podchodzi.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-02-14 14:27:51
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 15:08:10 +0100, elephanto napisał(a):

    > Mi jakos bardziej pod 491 podchodzi.

    Wszystkie kompy które są u mnie w firmie na ST to 491
    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-02-14 14:47:42
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Zakupiłem na firmę laptopa (watość netto 1077zł) i koniecznie chcę go wpisać
    > jako środek trwały :)

    A możesz nam napisać dlaczego koniecznie tego chcesz?

    latet

  • 5. Data: 2010-02-14 19:00:12
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Żeby, przy ewentualnym zamykaniu działalności, nie płacić od razu PIT'a.
    Jeden komputer to co prawda nie jest duży problem, ale może sie uzbierać
    więcej rzeczy i może z tego wyjść większa kwota.

    Dzięki za odpowiedzi :) Wrzucam pod 491 :)

  • 6. Data: 2010-02-15 08:51:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Feb 2010, Adam wrote:

    > Żeby, przy ewentualnym zamykaniu działalności, nie płacić od razu PIT'a.
    > Jeden komputer to co prawda nie jest duży problem, ale może sie uzbierać
    > więcej rzeczy i może z tego wyjść większa kwota.

    1. patrz na dole postu :)
    2. najwyraźniej *planujesz* zamknięcie. Przeczytałeś *jak* opodatkowana
    jest wartość wyposażenia? Fakt, trzeba się przymierzać przez dwa lata ;)
    Ale i tak większym problemem jest VAT, a nie dochodowy.

    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?