  • 1. Data: 2008-12-30 21:47:22
    Temat: Zleceniobiorca bez nipa
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zazleceniłem sobie studenta, ale on nie ma nipa, bo mu się nie chciało
    zawlec formularza do USa. Teraz zawlókł i czeka, ale przed nowym rokiem nie
    dostanie pewnie... A zależało by mi na kosztach na 2008 to raz, a i on by
    nie czekał rok dłużej na zwrot, to dwa. Czy on może mi wystawić rachunek
    bez nipa? Czy ja go mogę wypitać za grudzień w tej sytuacji? (a właśnie,
    pit-4 za grudzień się robi czy tak jak pit-5 nie? W sumie chyba się robi,
    bo inaczej kto by za niego zapłacił :D)

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 2. Data: 2008-12-30 21:50:12
    Temat: Re: Zleceniobiorca bez nipa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > pit-4 za grudzień się robi czy tak jak pit-5 nie? W sumie chyba się robi,

    to ty miałeś obowiązek wystąpić o nip dla niego. dać mu druk, kazać
    wypełnić i wysłać.
    w zależności od praktyki w urzędzie on tego nipu może nie dostać.

  • 3. Data: 2008-12-30 22:23:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2008 o 22:47:22 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie
    > dostanie pewnie...

    > A zależało by mi na kosztach na 2008 to raz, a i on by

    Twoje koszty nie zależą od NIPu studenta.

    > Czy on może mi wystawić rachunek bez nipa?

    A widziałeś rozporządzenie od rachunków?
    NIPa tam nie wymagają w kazdym razie.

    > Czy ja go mogę wypitać za grudzień w tej sytuacji? (a właśnie,
    > pit-4 za grudzień się robi czy tak jak pit-5 nie? W sumie chyba się robi,
    > bo inaczej kto by za niego zapłacił :D)

    Robi się rocznego PIT-4R.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-30 23:30:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 grudzień 2008 23:23
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.umzxt1ral60ql1@unk>):

    > Twoje koszty nie zależą od NIPu studenta.

    No właśnie o to pytam.

    > A widziałeś rozporządzenie od rachunków?

    Nie :( Które to?

    > NIPa tam nie wymagają w kazdym razie.

    A do czego jest wymagany? Można go całkiem olać?

    > Robi się rocznego PIT-4R.

    No ale płacić się płaci miesięcznego, tak?

  • 5. Data: 2008-12-30 23:31:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 grudzień 2008 22:50
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gje4d4$ukl$2@news.interia.pl>):

    > to ty miałeś obowiązek wystąpić o nip dla niego. dać mu druk, kazać
    > wypełnić i wysłać.

    No nie bałdzo, bo on wcześniej się zlecobrał w wakacje u innego
    zleceniodawcy i tam mu dali właśnie papiórek do zurzędowania, ale on go
    teraz dopiero zaniósł. Więc ja mu już nie dawałem kolejnego, bo po co?

  • 6. Data: 2008-12-30 23:42:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > zleceniodawcy i tam mu dali właśnie papiórek do zurzędowania, ale on go
    > teraz dopiero zaniósł. Więc ja mu już nie dawałem kolejnego, bo po co?

    aaa,
    tak obocznym tematem: czemu takie sieroty zatrudniasz.
    to w sumie jak oni mu zapłacili bez nip i jak mu wystawią pit?
    bedziesz mial ten sam problem jak ci mlody ten nip bedzie przez rok
    przynosil. to tobie US da w d..., bo pit baz nipu mu nie wystawisz.

  • 7. Data: 2008-12-31 06:47:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-12-2008 o 00:30:30 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Nie :( Które to?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 sierpnia 2005 r.
    w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także
    zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/ogolne_prawo_po
    datkowe/2005/odsetki.pdf?PortalMF=

    > A do czego jest wymagany? Można go całkiem olać?

    IMHO tak.
    Zresztą - nawet pokwitowanie nie będące rachunkiem,
    a spełniajaće wymagania rozporządzenia do KPiR
    nie musi mieć NIPów.

    > No ale płacić się płaci miesięcznego, tak?

    Tak

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-31 11:18:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 31 grudzień 2008 00:42
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gjeava$7rq$1@news.interia.pl>):

    > tak obocznym tematem: czemu takie sieroty zatrudniasz.

    Sam jesteś sierota. To dobry fachowiec. A że go tam dość szybko zwolnili, to
    olał ich papierek. Teraz mu przypomniałem, to zaniósł.

    > to w sumie jak oni mu zapłacili bez nip

    No podobno się da, jak pisze tomek.

    > i jak mu wystawią pit?

    Nie wiem, ja pytam jak ja mam wystawić. tamci mnie słabo interesują.

    > bedziesz mial ten sam problem jak ci mlody ten nip bedzie przez rok
    > przynosil.

    Aż tak długo US nie będzie nipa przyznawał przecie...

  • 9. Data: 2009-01-07 11:58:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 30 Dec 2008 15:50:12 -0600, witek napisał(a):

    > to ty miałeś obowiązek wystąpić o nip dla niego.

    Przy zawieraniu umowy nie było gadki o NIPie. I co mi panie zrobisz? :)

    > dać mu druk, kazać wypełnić i wysłać.

    Dobra, dobra ... rachunek od UZ dostałem np. 31-12-2008r. - i co teraz?
    Nie ma na nim NIPu bo zleceniobiorca nie ma nadanego - i co - mam mu nie
    wypłacić tego wynagrodzenia? ;)

    > w zależności od praktyki w urzędzie on tego nipu może nie dostać.

    Eee tam opowiadasz :)
    Ostatecznie - przy składaniu PIT-37 składa wniosek o nadanie NIPu i po
    sprawie :)

  • 10. Data: 2009-01-07 12:12:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-07, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Eee tam opowiadasz :)

    Nie opowiada.

    > Ostatecznie - przy składaniu PIT-37 składa wniosek o nadanie NIPu i po
    > sprawie :)

    A co wpiszesz w sekcji "Dane podatnika" w polu numer 20 formularza
    PIT-11? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl