  • 1. Data: 2005-02-13 18:40:44
    Temat: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam pytanie
    Mój operator wlasnie poinformował mnie ze podwyzsza ceny w zwiazu z
    wejsciem VAT.
    czy to ma potwierdzenie w jego rozliczaniu?
    Załozmy:
    Przychód 10000
    koszty 5000
    VAT-0%
    Jak te koszty zmienia sie po wejsciu VAT 22%???
    Przeciez dzieki temu bedzie mógł odliczac VAT, prawda???

    "_")
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2005-02-13 18:53:09
    Temat: Re: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    w wiadomości <news:13022005.5EC1DFD1@budzik61.poznan.pl> wstukał:

    > Mam pytanie
    > Mój operator wlasnie poinformował mnie ze podwyzsza ceny w zwiazu z
    > wejsciem VAT.
    > czy to ma potwierdzenie w jego rozliczaniu?

    Nie ma, musisz poczekać do kwietnia....

    > Przeciez dzieki temu bedzie mógł odliczac VAT, prawda???

    Nieprawda, odliczać nie będzie mógł -- obniżać podatek należny..., tak.

    --
    Posłuchaj się dobrych rad i nie rób tego samemu. Najlepije żeby naprawił
    ktoś z duzym doświadczeniem. Np. informatyk.

  • 3. Data: 2005-02-13 19:05:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > wejsciem VAT.
    > czy to ma potwierdzenie w jego rozliczaniu?

    Nie było VAT 0%, był zwolniony.

    > Jak te koszty zmienia sie po wejsciu VAT 22%???
    > Przeciez dzieki temu bedzie mógł odliczac VAT, prawda???

    Załóżmy że koszty były w całości ovatowane na 22%, a dochody w całości
    zwolnione.
    Czyli vat nie odliczał, więc miesięczny zysk miał 5000 zł.

    Po 1 marca, jeśli do całej sprzedaży doda 22% ma:

    koszty:
    netto=5000/1.22=4098.36
    Vat=901.64

    Sprzedaż:
    netto=10000
    vat 2200

    zysk=10 000-4098.36+901.64=6803.28

    Jest o 1800 do przodu.
    Ale mogło być też tak, że koszty miał też zwolnione od vat, wtedy zarobi
    10000-5000+1100=6100.
    Więc trochę mało danych...

    W każdym razie powinien zmniejszyć kwotę netto sprzedaży.

  • 4. Data: 2005-02-13 19:41:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 'Tom N' n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Nie ma, musisz poczekać do kwietnia....

    no wlasnie, na to nie zwróciłem uwagi ze od kwietnia. A w pismie wyraznie
    jest ze od 1 marca - bedziemy sobie musieli powaznie porozmawiac.

    "_")
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 5. Data: 2005-02-13 20:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino k...@...pl ...

    > Nie było VAT 0%, był zwolniony.

    przepraszam, nieprecyzyjnie sie wyraziłem, a to rzeczywiscie wazna róznica.

    > Załóżmy że koszty były w całości ovatowane na 22%, a dochody w całości
    > zwolnione.
    > Czyli vat nie odliczał, więc miesięczny zysk miał 5000 zł.

    dokladnie, to sa dobre załozenia.

    > Po 1 marca, jeśli do całej sprzedaży doda 22% ma:
    >
    > koszty:
    > netto=5000/1.22=4098.36
    > Vat=901.64

    czyli nic sie nie zmienia.

    > Sprzedaż:
    > netto=10000
    > vat 2200
    >

    > zysk=10 000-4098.36+901.64=6803.28
    >
    > Jest o 1800 do przodu.

    zaraz??? przeciez VAT trzeba zaplacic?
    czyli 2200-901 idze do US ~ 1300 zł.
    A jak VAT był zw to co sie działo z VAtem z kosztów??? Wpadał w KUP czy
    przepadał?

    "_")
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.

  • 6. Data: 2005-02-13 20:11:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    w wiadomości <news:13022005.45C5ED84@budzik61.poznan.pl> wstukał:

    > Użytkownik 'Tom N' n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > no wlasnie, na to nie zwróciłem uwagi ze od kwietnia. A w pismie wyraznie
    > jest ze od 1 marca - bedziemy sobie musieli powaznie porozmawiac.

    Nie zrozumiałeś. VAT z faktur wystawionych w marcu będzie rozliczał na
    deklaracji w kwietniu.

    --
    Stacja dyskietek ma 4 wkręty z jednejstrony i 4 wkrety z drugiej strony. W
    zalezności od obudowy nie zawsze łatwo wykręcić te wkrety.

  • 7. Data: 2005-02-13 20:59:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > czyli nic sie nie zmienia.

    Zmienia, ten 901.64 faktycznie nie zapłaci.

    > zaraz??? przeciez VAT trzeba zaplacic?
    > czyli 2200-901 idze do US ~ 1300 zł.

    Dlatego dodałem 901.64 oszczędności.

  • 8. Data: 2005-02-13 22:46:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino k...@...pl ...

    > Dlatego dodałem 901.64 oszczędności.

    a , sorry, jasne, przeciez 2200 wiecej dostanie.
    musze to na spokojnie przeliczyc.
    czyli jednak sa troche do tyłu, ale nie 22%. Logiczna byłaby podwyzka np. o
    10% - dobrze rozumiem???

    "_")
    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 9. Data: 2005-02-14 08:25:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:13022005.0F8CD65E@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > musze to na spokojnie przeliczyc.
    > czyli jednak sa troche do tyłu, ale nie 22%. Logiczna byłaby podwyzka np.

    Dla nich o 22% jest lepsza. :-))
    A o ile to zależy - nic nie wiem o strukturze tych kosztów, o początkowych
    nakładach na sieć....

  • 10. Data: 2005-02-14 09:25:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 'Tom N' n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Nie zrozumiałeś. VAT z faktur wystawionych w marcu będzie rozliczał na
    > deklaracji w kwietniu.

    sorry, czyli tu sie wszystko zgadza - od 1 marca 2005. A to ze bedzie
    rozliczałw kwietniu - nie ma wiekszego znaczenia.

    "_")
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej