  • 1. Data: 2005-02-13 18:36:03
    Temat: Podatek od wzbogacenia - mieszkanie
    Od: "Andrzej " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam, kupiłem mieszkanie na kredyt. Zamierzam sprzedać to, w którym obecnie
    mieszkamy. Proszę o pomoc:
    1. Czy żeby nie zapłacić podatku od wzbogacenia 10% (?) muszę wpłacić
    uzyskane środki na spłatę kredytu? Jeśli tak to w jakim czasie?
    2. Czy część uzyskanej ze sprzedaży mieszkania kwoty mogę wydać na
    wykończenie nowego mieszkania? Jeśli tak, to czy jest jakieś ograniczenie
    wartościowe?
    Bardzo proszę o fachową pomoc

  • 2. Data: 2005-02-13 18:55:26
    Temat: Re: Podatek od wzbogacenia - mieszkanie
    Od: "Andrzej " <a...@N...gazeta.pl>

    Andrzej <a...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. Czy część uzyskanej ze sprzedaży mieszkania kwoty mogę wydać na
    > wykończenie nowego mieszkania? Jeśli tak, to czy jest jakieś ograniczenie

    Dodam tylko, że sprzedaż nastąpi powyżej 5 lat od zakupu, jeśli ma to jakieś
    znaczenie.

  • 3. Data: 2005-02-14 11:28:00
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > obecnie
    >>

    > Dodam tylko, że sprzedaż nastąpi powyżej 5 lat od zakupu, jeśli ma to
    > jakieś
    > znaczenie.
    Ma bardzo duze znaczenie (dodatkowo polecam archiwum) - nie powinenes placic
    podatku i wydawac tych przychodow na splate kredytu. Jeszcze tylko sprawdz,
    czy te piec lat jest liczone od konca roku kiedy kupiles mieszkanie czy od
    momentu zakupu.

    Pozdrawiam
    LG

  • 4. Data: 2005-02-14 19:47:13
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    sprawdz,
    > czy te piec lat jest liczone od konca roku kiedy kupiles mieszkanie czy od

    Dwa lata temu to przerabiałem. Niestety okres liczony jest od poczatku
    nastepnego roku, w stosunku do daty zakupu. Byc może że cos się zmieniło,
    ale watpię ;-)

    Fires

  • 5. Data: 2005-02-17 16:28:20
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    termin ten jest liczony od końca roku w którym wystąpił obowiązek
    rozliczenia się za dany rok. I tak np. sprzedaż nastąpiła w marcu 2003 r. a
    obowiązek rozliczenie się za 2003 r. upłynął 30.04.2004 r. zatem okres 5 lat
    liczy się od końca 2004 r.