  • 1. Data: 2005-02-13 18:07:36
    Temat: Darowizna
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    Chcę podarować samochód o wartości ok. 8 tys. osobie prywatnej -
    obcej, nie mającej żadnej grupy inwalidzkiej itp.
    Ile wyniesie podatek? Czy muszę spisać jakąś deklarację podatkową?
    Przepraszam za pytanie - chcę to zrobic teraz, a nie jutro, więc nie
    mogę spytać w US.

  • 2. Data: 2005-02-13 18:15:02
    Temat: Re: Darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > Ile wyniesie podatek? Czy muszę spisać jakąś deklarację podatkową?
    > Przepraszam za pytanie - chcę to zrobic teraz, a nie jutro, więc nie

    PCC-1, 2%

  • 3. Data: 2005-02-13 21:58:27
    Od: "ASTA" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@k...nie-istnieje.pl> napisał w
    wiadomości news:1603253669.20050213190736@kowalski.nie-pisac.pl
> [...]
    > Ile wyniesie podatek? Czy muszę spisać jakąś deklarację podatkową?
    > Przepraszam za pytanie - chcę to zrobic teraz, a nie jutro, więc nie

    Od darowizny jest 3%

  • 4. Data: 2005-02-13 23:41:23
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Od darowizny jest 3%
    Już sprawdziłem. Niestety - 12%. 3% w I grupie tylko :(.

  • 5. Data: 2005-02-14 01:33:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Kowalski wrote:

    > Już sprawdziłem. Niestety - 12%. 3% w I grupie tylko :(.

    Za szybko czytam, na początku nie zwróciłem uwagi, że to darowizna, po
    samochody zwykle się sprzedaje, a nie daruje.

    --------
    Art. 15. 1.27) Podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania
    ponad kwotę wolną od podatku, według następujących skal:

    3) od nabywców zaliczonych do III grupy podatkowej - 12%

    ---------
    Art. 9. 1.23) Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej
    osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości
    przekraczającej:
    3) 4 902 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.
    ------------

    (8000 - 4902) * 12 % = 371 zl 76 gr.

  • 6. Data: 2005-02-14 07:46:33
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

> [...]
    > przekraczającej:
    > 3) 4 902 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.
    Dzięki!

  • 7. Data: 2005-02-14 19:31:08
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Dzięki!

    a nie lepiej sprzedac za jakas symboliczna wartosc tak aby suma ceny i
    podatku 2% wartosci pojazdu nie przekroczyla o zbyt wiele 371zl?
    Pozdrawiam!
    rajusan

  • 8. Data: 2005-02-14 19:31:59
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    rajusan napisał(a):

    >>> 3) 4 902 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy

    a nie lepiej sprzedac za jakas symboliczna wartosc tak aby suma ceny i
    podatku 2% wartosci pojazdu nie przekroczyla 371zl?
    Pozdrawiam!
    rajusan

  • 9. Data: 2005-02-14 19:48:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rajusan wrote:

    > a nie lepiej sprzedac za jakas symboliczna wartosc tak aby suma ceny i
    > podatku 2% wartosci pojazdu nie przekroczyla 371zl?
    > Pozdrawiam!
    > rajusan

    Nie, bo urząd skarbowy i tak uwzględni wartość rynkową i policzy 2% od
    ustalonej przez siebie ceny.
    Można by próbować sprzedać ten samchód obcej osobie za 8000 zł.
    wówczas 2% daje 160 zł.
    ale po pierwsze dla sprzedawcy może to być dochód do opodatkowania, a
    kupujący może się spodziewać pytania z US skąd miał 8000 zł, co trzeba
    będzie potem udowodnić. I po co kombinować dla 200 zł.

  • 10. Data: 2005-02-14 20:36:23
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    witek napisał(a):

> [...]
    > kupujący może się spodziewać pytania z US skąd miał 8000 zł, co trzeba
    > będzie potem udowodnić. I po co kombinować dla 200 zł.
    A jaka jest ta wartosc rynkowa?
    duzo wieksza od 8000zl?
    rajusan