  • 11. Data: 2002-12-19 10:59:47
    Temat: Re: Zmniejszenie składki zdrowotnej??
    Od: "ah" <a...@m...com.pl>

    wg.mnie
    a) obniżasz do wysokości zaliczki na podatek tę część składki zdrowotnej,
    która wynosi 7.75% podstawy ,
    b) zawsze zabierasz z dochodu podatnika 0.25% podstawy
    c) sumę a)+b) odprowadzasz na KCH

    Oczywiście powstaje banalny/niebanalny problem zaokrągleń ! Szczególnie że
    po drodze pojawia się zaliczka na podatek ;( !

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:atqbl3$lg4$1@news.tpi.pl...

  • 12. Data: 2002-12-19 20:33:37
    Od: "ada$ " <a...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof-Piasecki <k...@i...pl> napisał(a):

    > 1. Czy wiecie może, czy w nowym roku można będzie zmniejszać składkę
    > zdrowotną do wysokości podatku, jeśli ten okaże się bardzo mały?
    >
    > 2. Jeśli tak, to czy zmniejszamy też część 0.25% składki nie odliczanej od
    > podatku?
    >
    > PS. Prześledziłem dzienniki ustaw i wygląda na to, że artykułu 169g w
    > ustawie o ubezp. zdrowotnym nie przedłużono na rok 2003, więc w ogóle nie
    > można zmniejszać?
    >
    > Pzdr
    > Krzysztof

    Na podstawie ujednoliconego tekstu Ustawy o Powszechnym Ubezpieczeniu
    Zdrowotnym z stron serwisu internetowego Rzeczpospolitej
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/puz0926.html

    Art.19 Składka (...) wynosi 8% (...) z zastrzeżeniem art. 20, 22a i 169g.

    Art.22. (...) składkę obliczoną (...) obniża się do wysokości (...) zaliczki.

    Art 30.1 1. Kwota składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne w wysokości
    7,75% podstawy wymiaru podlega odliczeniu:
    (...)

    Z _litery_ cytowanych artykułów wynika, że najpierw _obniża_się_ wysokość
    składki do wysokości zaliczki, a dopiero potem odlicza 7,75% (jeśli składka
    wynosi przynakmniej tyle). Art. 169g tego nie zmienia.

    Natomiast co miałobyć intencją ustawodawcy, to nie wiem:-)
    Jak dotychczas nie pojawiły się żadne "oficjalne" interpretacje ..
    Pozdrawiam
    ada$

  • 13. Data: 2002-12-19 20:42:54
    Temat: Re: Zmniejszenie składki zdrowotnej - poprawka
    Od: " ada$" <a...@N...gazeta.pl>

    Pominąłem literkę - powinno być:

[...]

    Art.22 a. (...) składkę obliczoną (...) obniża się do wysokości (...)
    zaliczki.

    Art 30 1. Kwota składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne w wysokości