  • 1. Data: 2008-01-23 17:28:09
    Temat: Zniesienie współwłasności
    Od: "Maxx2828" <m...@g...pl>

    Witam.

    Poszło też na prawo.
    Nie wiedziałem gdzie lepiej, ale pewnie tutaj.
    Mam pytanie.
    Na co może mieć wpływ (jakie konsekwencje) zaniżenie wartości nieruchomości
    podlegającej podziałowi przy zniesieniu współwłasności w akcie notarialnym.
    Notariusz zarzuca mi zaniżenie wartości z czym ja się nie zgadzam. Twierdzi
    że ona nic do tego nie ma, ale skarbowy może się przyczepić. Chodzi o
    nieodpłatne zniesienie współwłasności pomiędzy rodzeństwem. Chcę wydzielić
    swoją część z dużej działki rolnej po rodzicach.

    PZDR
    Maxx.

    P.S. W/g mnie notariusz ma w tym interes.

  • 2. Data: 2008-01-23 18:45:33
    Temat: Re: Zniesienie współwłasności
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Notariusz zarzuca mi zaniżenie warto?ci z czym ja się nie zgadzam. Twierdzi
    > że ona nic do tego nie ma, ale skarbowy może się przyczepić. Chodzi o

    Notariusz nie ma zadnych mozliwosci wplyniecia na cene oprocz tego ze
    osobiscie podkabluje umowę do US, ale to moze zrobic juz po fakcie.

    Jesli jest bardzo "pyskaty" to znajdźcie innego.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-01-23 20:29:44
    Od: "Maxx2828" <m...@g...pl>

    > Notariusz nie ma zadnych mozliwosci wplyniecia na cene oprocz tego ze
    > osobiscie podkabluje umowę do US, ale to moze zrobic juz po fakcie.
    >
    > Jesli jest bardzo "pyskaty" to znajdźcie innego.

    Chodzi mi o to że straszyła jakimiś konsekwencjami, które "mogą być ale nie
    muszą".
    I o te konsekwencje się rozchodzi.
    Darowizna jest w I grupie i w całości zwolniona z podatku, także US nic nie
    powinien do tego mieć.
    Wręcz dla niego w/g mnie to lepsze, bo jak mi się zachce sprzedać
    nieruchomość przed upływem 5 lat to zapłacę podatek od zysku.

    P.S. A może ktoś wie jak to się ma z darowizną. Czy po założeniu nowej
    księgi mogę nieruchomość darować dziecku na zasadzie zwolnienia całkowitego,
    czy dowalą jakiś podatek.

  • 4. Data: 2008-01-23 20:47:00
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Chodzi mi o to że straszyła jakimi? konsekwencjami, które "mog? być ale nie
    > musz?".

    To w praktyce jedyne co moze zrobic.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-01-23 21:25:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, Maxx2828 wrote:

    > Na co może mieć wpływ (jakie konsekwencje) zaniżenie wartości nieruchomości
    > podlegającej podziałowi przy zniesieniu współwłasności w akcie notarialnym.

    Tak się zastanawiam, czy na ew. opłatach adiacenckich lub rentach
    planistycznych (w razie jakby wystąpiły) nie mogłoby to się
    odbić. Jakby co o oba terminy spytaj groups google w grupie .prawo
    (ew. "normalnego" googla), bo mi dzwoni ale w cache nie mam, znaczy
    piszę z głowy czyli z niczego :)
    To samo przy ew. odszkodowaniu w razie wywłaszczenia lub częściowego
    zajęcia nieruchomości, czy jak tam to się zwie (jakby tak kto
    wpadł na pomysł żeby przez działkę puścić dajmy na to linię
    energetyczną albo lotnisko :P).

    > Chcę wydzielić swoją część z dużej działki rolnej po rodzicach.

    Ta... na cele rolne. A później ktoś postanowi "przekształcić
    na zabudowę" i gmina się obudzi :) (patrz powyższe opłaty, od
    "podniesienia wartości", nie pamiętam która jest "od tego co
    gmina zrobiła" w stylu doprowadzenia wody a która "wot tak
    bo działkę podzielono lub scalono i wartość wzrosła"
    tudzież "zmieniono przeznaczenie z rolnej na zabudowę").

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-01-23 21:54:51
    Od: "Maxx2828" <m...@g...pl>

> [...]
    > zajęcia nieruchomości, czy jak tam to się zwie (jakby tak kto
    > wpadł na pomysł żeby przez działkę puścić dajmy na to linię

    Znaczy że lepiej u notariusza podać więcej??
    Jak podam przykładowo 100 zł/hektar i będą mnie chcieli wywłaszczyć to dadzą
    mi 100 zł??

  • 7. Data: 2008-01-24 08:02:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, Maxx2828 wrote:

    > Znaczy że lepiej u notariusza podać więcej??

    Nie wiem :)

    > Jak podam przykładowo 100 zł/hektar i będą mnie chcieli wywłaszczyć to dadzą
    > mi 100 zł??

    Być może nie, ale być może ktoś będzie chciał wiedzieć dlaczego chcesz
    więcej :P
    Usiłuję jeszcze rozgryźć zapis:

    6d. Za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia,
    o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych
    w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób,
    uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartoœć
    rzeczy i praw majštkowych, poczynione w czasie ich posiadania
    oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej
    częœci, w jakiej wartoœć zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta
    do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada
    łšcznej wartoœci rzeczy i praw majštkowych przyjętej
    do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

    ...ale wychodzi, że wartość będąca podstawą opodatkowania się nie liczy,
    (czyli nieważne ile się podało przy darowiźnie, w razie sprzedaży
    podatek nie będzie uwzględniał podstawy, a jedynie - tu nie płacony
    - podatek) dobrze mi wyszło?

    pzdr, Gotfryd