  • 11. Data: 2009-07-11 10:19:30
    Temat: Re: Zus dzień później
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Hm, a nie kwalifikuje sie to przypadkiem do skargi konstytucyjnej
    > z zarzutem podwojnego karania? W koncu przy spoznionej zaplacie
    > trzeba placic odsetki, a tu dochodzi jeszcze utrata chorobowego,
    > czyli sankcja dodatkowa. Za podobne machloje UOKiK pojezdzil
    > po bankach.

    A z przyjemnością pociąnę ten wątek i przyłączam się do pytania.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 12. Data: 2009-07-11 10:21:13
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 10:25
    > (autor Grzegorz Brycki
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h39i9g$viu$1@news.onet.pl>):

    > To przez takie aspołeczne jednostki zus musiał ostatnio pożyczać kupę
    > kasiury od banków i płacić za to odsetki. Ić się fstyć.
    >
    > ATPO: Co to masz za bank, że nie da się w nim zlecić przelewów z datą
    > przyszłą?
    >
    > ATPO: Co to masz za bank, że takie odsetki wysokie daje, że opłaca ci się
    > czekać na ostatni moment, zamiast zapłacić wcześniej?

    Chłopie ja się próbuję zajmowac prowadzeniem swojego biznesu, a nie
    bawieniem w zusy i inne pierdoły. Niestety nie osiągnąłem poziomu w
    któym mogę zatrudnić kogoś do tego żeby to całe q... mógł za mnie robić.
    Efekt jest taki ze normalnie zapominam- wiesz życie i praca ma ciekawsze
    wymiary niż płacenie debilnego zusu z którego nigdy nic nie będę miał.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 13. Data: 2009-07-11 10:22:22
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nieprawda, za termin dokonania zapłaty uważa się dzień obciążenia
    > rachunku bankowego płatnika składek.

    TO jaka jest prawda w końcu? Jeśli mój bank robi przelew 3 dni, to co -
    zus będzie się pytał za każdym razem Banku mojego iel trwał u niego przelew?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 14. Data: 2009-07-11 10:28:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 12:21
    wasz znak: <h39p2o$f30$3@news.onet.pl>):

> [...]
    > któym mogę zatrudnić kogoś do tego żeby to całe q... mógł za mnie robić.
    > Efekt jest taki ze normalnie zapominam- wiesz życie i praca ma ciekawsze

    Chłopie, tak samo jak ja. Temu zlecam sobie przelewy na ZUS na kwartał w
    przód i już o nich nie myślę.

    Poza tym, po co trafiać w 10? Możesz zapłacić 8 i też będzie dobrze.
    Wystarczy na początku miesiąca zrobić przelew i już. Kontrahentom też
    płacisz byle jak?

    Możliwości masz mnóstwo:

    a) zlecenie w banku przelewów przyszłych
    b) pamiętanie na początku miesiąca, żeby zapłacić
    c) wpisanie se w KOrganizer przypominania o terminie

    a jak nie, to cóż, licz się z konsekwencjami i utratą chorobowego.

    > niż płacenie debilnego zusu z którego nigdy nic nie będę miał.

    Życie nie składa się z samych przyjemności. Pomyśl jednak o 50letniej
    staruszce-nauczycielce, która dzięki tobie może sobie końcówkę życia
    spędzać normalnie w egipcie, gdzie wygrzewa kości i rojmatyzm, a nie w
    klimacie, gdzie tylko kaczkom i kaczorowi dobrze.

    --
    Tristan

  • 15. Data: 2009-07-11 10:47:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 12:04
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h39o30$dnc$1@news.onet.pl>):

    > Oj, naiwny. System się wali, z kilku osób pracujących na 1 emeryta
    > niedługo zrobi się 1:1, a Ty wierzysz w papkę z TV, że wszystko będzie
    > dobrze, byle by polepszyć ściągalność i by każdy płacił ZUS w terminie...

    No cóż, dawno wojny nie było, medyczni się starają jak mogą, ale ile mogą
    zabijać jawnie? A do tego obecne pokolenie emerytów to pokolenie
    wojenno-powojenne. Twarde i wychowane na świeżym powietrzu... Ale za 30-40
    lat się to zmieni, jak do emerytury dojdą osobniki rodzone w latach 70-80.
    Połowa z nich nie dociągnie do emerytury.

    > Przygotuj się, bankructwo obecnego systemu emerytalnego nastąpi
    > jeszcze za naszego życia.

    Jak na całym świecie. Chyba że się przeczeka tych twardzieli
    wojenno-powojennych. Później to już są karykatury i pokurcze, którym
    średnia wieku spadnie do 65 pewnie.

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2009-07-11 10:48:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    No cóż, dawno wojny nie było, medyczni się starają jak mogą, ale ile mogą
    zabijać jawnie? A do tego obecne pokolenie emerytów to pokolenie
    wojenno-powojenne. Twarde i wychowane na świeżym powietrzu oraz zdrowej,
    naturalnej żywoności... Ale za 30-40 lat się to zmieni, jak do emerytury
    dojdą osobniki rodzone w latach 70-80. Połowa z nich nie dociągnie do
    emerytury. Szpikowani chemią od początku życia z powietrza, ze sztucznego
    jedzenia. Żyjący bez ruchu, przed komputerami i telewizorami.

  • 17. Data: 2009-07-11 10:57:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
> [...]
    > spędzać normalnie w egipcie, gdzie wygrzewa kości i rojmatyzm, a nie w
    > klimacie, gdzie tylko kaczkom i kaczorowi dobrze.

    Wygrales w Totolotka szostke, ze tak ci sie dowcip wyostrzyl? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-07-11 11:14:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 12:57
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h39r64$bnb$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Wygrales w Totolotka szostke, ze tak ci sie dowcip wyostrzyl? ;)

    Nie. Obserwuję życie naszych emerytek... :D

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-07-11 11:21:15
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > c) wpisanie se w KOrganizer przypominania o terminie
    >
    > a jak nie, to cóż, licz się z konsekwencjami i utratą chorobowego.

    Zus się zmienia z tego co wiem - do tego muszę wpisywać te ch...
    informacje o tym że to jest deklaracja nr coś tam i rok mc - z tego co
    widziałem w VW banku nie możliwości automatyzacji tego - no chyba, że
    jest to tak przyjazny interface który umie, ale ukrywa...

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 20. Data: 2009-07-11 11:28:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > widziałem w VW banku nie możliwości automatyzacji tego - no chyba, że
    > jest to tak przyjazny interface który umie, ale ukrywa...

    A nie możesz ustawić daty tego przelewu?
    Jak możesz, to siądź sobie raz i wpisz na kilka miesięcy do przodu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl