  • 1. Data: 2002-03-29 11:48:51
    Temat: Zwiększone koszty uzyskania przychodu
    Od: "Beer" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozliczając PIT (37) można skorzystać ze zwiększonych kosztów
    uzyskania przychodu, w przypadku zamieszkania nie w miejscu
    pracy.

    Jak to rozumieć ?
    Nie chodzi tu o "zameldowanie" a o "zamieszkanie" !
    Jak udowodnić skarbówce że mieszkam bądź nie mieszkam tu, gdzie
    pracuję ? Skoro zameldowany jestem załóżmy 150 km od miejsca pracy
    to mógłbym skorzystać z tego zapisu. Ale z drugiej strony MIESZKAM
    w mieście, w którym pracuję, ale wynajmuję lokal. To są bądź co bądź
    koszty. Czy zapis powyzszy dotyczy samych dojazdów ? Czy właśnie
    zwiększonych kosztów ze względu na "nie zameldowanie" również ?

  • 2. Data: 2002-03-29 13:08:58
    Temat: Re: Zwiększone koszty uzyskania przychodu
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Beer <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a81k95$j02$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > Nie chodzi tu o "zameldowanie" a o "zamieszkanie" !
    > Jak udowodnić skarbówce że mieszkam bądź nie mieszkam tu, gdzie

    Daj spokoj. Nie wywoluj wilka z lasu. 10 lat nikt sie o to nie czepia i
    chcesz teraz rewolucje wywolac :-))

    Karol

  • 3. Data: 2002-03-29 13:19:00
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > koszty. Czy zapis powyzszy dotyczy samych dojazdów ? Czy właśnie
    > zwiększonych kosztów ze względu na "nie zameldowanie" również ?

    2a. Koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 2, podwyższa się o
    25%, jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest
    położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik
    nie otrzymuje dodatku za rozłąkę.

    Mam nadzieję, że to kwestię wyjaśnia???

  • 4. Data: 2002-03-29 21:21:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Beer wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jak to rozumieć ?
    >+ Nie chodzi tu o "zameldowanie" a o "zamieszkanie" !

    A wiesz co to jest "zameldowanie" ?
    AFAIK obowiązek który powstaje w razie "przebywania"
    ("ileś czasu", ale mierzonego W DNIACH, nie w tygodniach).

> [...]
    >+ to mógłbym skorzystać z tego zapisu. Ale z drugiej strony MIESZKAM
    >+ w mieście, w którym pracuję, ale wynajmuję lokal.

    Jeśli jest to "stan ustalony" (tj. nie wynajmujesz lokalu
    żeby dojechać do pracy w razie potrzeby, ale faktycznie
    tam przebywasz) to IMHO powinieneś tam być zameldowany.
    Ustawa nie zakłada że nie dopełniasz obowiązku :)

    >+ To są bądź co bądź koszty.

    ...które IMHO nikogo nie obchodzą :] :(, niestety...
    Jakby pracodawca cie wysłał na delegację - to co innego.
    Jeśli ty podejmujesz pracę daleko od domu... chyba nic
    ci z tego tytułu (poza dojazdem z miejsca zamieszkania
    - a to wg mnie równoważnik "zameldowania" do miejsca
    pracy) nie należy :(

    >+ Czy zapis powyzszy dotyczy samych dojazdów ? Czy właśnie
    >+ zwiększonych kosztów ze względu na "nie zameldowanie" również ?

    Zaraz: ty się domagasz ulgi podatkowej z tytułu popełniania
    wykroczenia ?? -:O (jeśli MIESZKASZ a nie jesteś ZAMELDOWANY...)
    Ja tam uważam że głos Karola jest rozsądny: nie wywołuj
    wilka z lasu... ! My będziemy udawać że dojeżdżasz ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-02 11:46:41
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > A wiesz co to jest "zameldowanie" ?
    > AFAIK obowiązek który powstaje w razie "przebywania"
    > ("ileś czasu", ale mierzonego W DNIACH, nie w tygodniach).

    A jeśli mieszkasz w hotelu to też dotyczy Cię obowiązek meldunkowy???

    Adam

  • 6. Data: 2002-04-02 20:59:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, Adamski wrote:

    >+ > A wiesz co to jest "zameldowanie" ?
    [...]
    >+ A jeśli mieszkasz w hotelu to też dotyczy Cię obowiązek meldunkowy???

    Oczywiście. (oczywiście dopiero powyżej tego "pewnego czasu" !)
    A po co hotelarz chce dokumentu, jeśli płacisz z góry gotówką ??
    (AFAIK ponieważ prowadzi DG to *on* ma obowiązek załatwić
    za ciebie/w twoim imieniu - "z automatu").
    Chyba że przepisy się bardzo zmieniły i nie zauważyłem ;) !

    >+ Adam

    Pozdrowienia, Gotfryd