  • 1. Data: 2004-03-12 21:51:13
    Temat: Zwolnienie a VAT - Internet
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Niedługo będziemy mieć internet zwolniony (dla niektórych) z podatku VAT
    (pozdrawiam providerów świadczących usługi dla ludności :))) ).

    Tak z ciekawości mnie naszło... teraz VAT związany z zakupy sprzętu/usług
    będzie tylko częściowo odliczany.
    I tu mam pytanie: jak będą księgowane zakupy dokonane przed krytyczną datą? A
    co z wcześniejszymi? Providerzy będą musieli przeglądać faktury zakupu wstecz
    żeby określić co jest związane ze sprzedażą opodatk. (dla firm) i zw. (dla
    ludu)???

  • 2. Data: 2004-03-13 00:54:44
    Temat: Re: Zwolnienie a VAT - Internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, Radosław Popławski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ żeby określić co jest związane ze sprzedażą opodatk. (dla firm) i zw. (dla

    Uwaga: dywaguję :)
    Otóż IMHO jest tak:
    - dla ST są określone zasady szczegółowe i tu nie da się nic ruszyć,
    liczy się "srednia z pół roku" i tyle. Czyli wszyscy dostawcy powinni
    na gwałt :) nabyć wszelaki prawdopodobnie przydatny sprzęt póki cała
    sprzedaż jest oVATowana
    - dla "reszty wydatków" trzeba podzielić je na:
    -- związane z daną sprzedażą
    -- niezwiązane z konkretną sprzedażą

    I teraz mam pytanie: czy widzisz jakieś koszty poniesione *wcześniej*
    które *realizuje się póżniej* które mogą być związane z *konkretną*
    sprzedażą zwolnioną ?
    Jak na mój gust - kabelki do konkretnego użykownika :) i koniec listy.
    Faktycznie, problem jest: chyba od kabelka kupionego przed 1.V
    a "pociągnietego" do "konsumenta" trzeba by wystawić FW...
    Natomiast co do kosztów "ogólnych" poniesionych "przed" - no to
    nie kojarzę przepisu który by nakazywał żeby coś z VATem kombinować :)
    Bo opłaty z innymi providerami to się raczej "na bieżąco" rozlicza,
    czyli odpadają. Co jeszcze (z oVATowanych !) mogłoby być istotnym
    kosztem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-13 00:58:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wstecz
    > żeby określić co jest związane ze sprzedażą opodatk. (dla firm) i zw. (dla

    Jeśli nie uda Ci się rozliczyć wszystkiego do 30 kwietnia to IMO nic się nie
    stanie, bo będą to w dalszym ciągu zakupy związane ze sprzedażą opodatkowaną
    (w chwili zakupu były to usługi opodatkowane).

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2004-03-13 10:09:51
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Jaka fakture mam wystawic klientowi-firmie, ktora chce 1 kwietnia zaplacic
    za caly rok z gory? 7%? Czy jakos to rozbijac?

  • 5. Data: 2004-03-13 16:35:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piwek napisał:
    > Jaka fakture mam wystawic klientowi-firmie, ktora chce 1 kwietnia zaplacic
    > za caly rok z gory? 7%? Czy jakos to rozbijac?

    Jeżeli zapłaci za caly rok z góry, to u Ciebie powstanie obowiązek
    podatkowy w dniu zapłaty. To oznacza że stosujesz stawkę z dnia
    powstania obowiązku podatkowego - czyli aktualnie 7%.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-03-15 07:57:33
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Jeżeli zapłaci za caly rok z góry, to u Ciebie powstanie obowiązek
    > podatkowy w dniu zapłaty. To oznacza że stosujesz stawkę z dnia
    > powstania obowiązku podatkowego - czyli aktualnie 7%.

    "Klientowi-firmie" pytanie po co mu to?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 7. Data: 2004-03-15 08:10:31
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > "Klientowi-firmie" pytanie po co mu to?
    Mozna jasniej?

  • 8. Data: 2004-03-15 09:02:07
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Piwek napisał:

    > Mozna jasniej?

    W typowej sytuacji dla firmy jest w zasadzie wszystko jedno czy kupuje z
    vatem 7% czy 22%. Przy wyższej wacie zapłaci więcej dostawcy ale potem
    więcej odliczy w deklaracji i (pomijając kwestię terminów płatności)
    wyjdzie na to samo.
    Być może to nie jest przypadek typowy, ale jak dla mnie widać tu objawy
    paniki podatkowej. Nieważne, takie tam dywagacje. Tak czy inaczej
    odpowiedź na swoje pytanie dostałeś kilka postów wyżej.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 9. Data: 2004-03-15 09:11:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

> [...]
    > paniki podatkowej. Nieważne, takie tam dywagacje. Tak czy inaczej
    > odpowiedź na swoje pytanie dostałeś kilka postów wyżej.

    Panika na pewno. Ale nie tyle podatkowe co cenowa. Juz sie słyszy że jak
    pójdą w górę ceny netto dla odbiorców indywidulanych (ze stawką zw) to
    przy okazji również ceny netto dla pozostałych.
    I znając nasz zmonopolizowany rynek nie zdziwiłabym sie gdyby ceny
    wzrosły równo dla wszystkich, bez róznicowania na sprzedaz ovatowana i
    zwolnioną.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-03-15 09:32:55
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > wyjdzie na to samo.
    > Być może to nie jest przypadek typowy, ale jak dla mnie widać tu objawy

    Ale ja wcale nie napisalem, ze koles chce zaplacic ze wzgledow podatkowych
    za rok z gory. On chce miec po prostu z glowy i chcial to juz zrobic zanim
    jeszcze ustawa o vat zostala przeglosowana. Pytalem sie po prostu przy
    okazji.