  • 1. Data: 2004-05-11 17:39:05
    Temat: Zwrot VAT
    Od: Krzysiek <c...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanko odnośnie zwrotu VAT-jeszcze za kwiecień, więc pod rządami
    starej ustawy. Sytuacja jest następująca:
    Z marca miałem VAT do przeniesienia ok.100.000 zł, faktury nie były
    zapłacone, bo przed terminem więc nie mogłem się ubiegać o zwrot. W
    kwietniu nadwyżka naliczonego nad naliczonym będzie stanowić ok. 90.000
    zł, biorąc pod uwage sprzedaż opodatkowaną niżej niż 22% mógłbym się
    ubiegać o zwrot ok. 20.000 zł. I tu jest moje pytanie, czy zgodnie z
    zapisami ustay o vat jeszcze obowiązującymi w kwietniu odnośnie prawa do
    zwrotu tylko za faktury zapłacone muszę wziąć pod uwagę tylko faktury z
    kwietniową datą wystawienia (termin płatności jeszcze nie minął i nie są
    zapłacone) czy mogę się oprzeć na już zapłaconych fakturach marcowych??
    I wtedy kwota wnioskowanego zwrotu nie przekroczy kwoty vat z faktur już
    zapłaconych.
    POMÓŻCIE PROSZĘ !!!!
    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-05-11 17:50:05
    Temat: Re: Zwrot VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwietniową datą wystawienia (termin płatności jeszcze nie minął i nie są
    > zapłacone) czy mogę się oprzeć na już zapłaconych fakturach marcowych??

    Dlaczego jeszcze obowiązującymi w kwietniu?
    Rozliczenie za kwiecień jest wg zasad
    artykułu 162.2 czyli wg art 87
    Ja rozumiem, że nie trzeba płacić,
    żeby dostać zwrot - są tylko limity odnośnie terminów zwrotu.

  • 3. Data: 2004-05-12 08:32:59
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

    > Dlaczego jeszcze obowiązującymi w kwietniu?
    > Rozliczenie za kwiecień jest wg zasad
    > artykułu 162.2 czyli wg art 87
    > Ja rozumiem, że nie trzeba płacić,
    > żeby dostać zwrot - są tylko limity odnośnie terminów zwrotu.

    Mnie wydaje sie zupełnie inaczej.

    Art. 162.
    1. W deklaracji podatkowej składanej za maj 2004 r. lub za drugi kwartał 2004
    r. uwzględnia się kwotę podatku naliczonego nierozliczoną w poprzednich
    okresach w związku z art. 19 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 175. (Stara
    ustawa)

    Prosze zwrocić uwagę na zapis w deklaracji składanej za maj czyli w czerwcu.

    2. Do nadwyżki podatku naliczonego nad należnym, o której mowa w art. 21 ust. 1
    ustawy wymienionej w art. 175, wynikającej z ostatniej deklaracji podatkowej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    złożonej za okres przed dniem wejścia w życie ustawy stosuje się art. 87.

    Dla mnie ten zapis pozwala w deklaracji za maj rozliczyć na zasadyach Art. 87
    nadwyżke naliczonego nad należnym wynikającą z poprzedniego okresu. Natomiast
    sama deklaracja za kwiecień składana w maju bedzie rozliczana na starych
    zasadach, czyli z zastrzeżeniem w faktur w całości uregulowanych.

    pzdr
    Fin

  • 4. Data: 2004-05-12 20:53:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Fin" <f...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie wydaje sie zupełnie inaczej.

    A mnie nie.

> [...]
    ust. 1
    > ustawy wymienionej w art. 175, wynikającej z ostatniej deklaracji

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > złożonej za okres przed dniem wejścia w życie ustawy stosuje się art. 87.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Nadwyżka za ostatni okres przed
    dniem wejścia w życie ustawy
    to nadwyżka z miesiąca kwietnia.
    Dlaczego uważasz, że chodzi o deklarację
    za maj składaną w czerwcu?
    Ja widzę wyraźnie - sam to podkreśliłeś-
    ze do nadwyżki wynikającej
    z ostatniej deklaracji za okres przed
    wejściem w życie ustawy - czyli za kwiecień -
    stosuje się zasady art 87.

  • 5. Data: 2004-05-13 06:31:27
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

> [...]
    > ze do nadwyżki wynikającej
    > z ostatniej deklaracji za okres przed
    > wejściem w życie ustawy - czyli za kwiecień -

    Ja tez dwa ustępy rozumiem w ten sposób:
    1. Pozwala w deklaracji za maj ując kwotę nadwyżki z
    deklaracji za kwiecień.
    2. Pozwala w deklaracji za maj rozliczyć nadwyżkę z
    deklaracji za kwiecień według nowych zasad.

    Natomiast deklaracja kwietniowa musi być rozliczona
    na starych zasadach.

    Tak też na szkoleniu twierdził jeden doradca podatkowy.

    W Rzeczpospolitej jakiś tydzień temu napisali natomiast
    tak jak ty twierdzisz.

    pzdr
    Fin

  • 6. Data: 2004-05-13 07:26:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > deklaracji za kwiecień według nowych zasad.
    >
    > Natomiast deklaracja kwietniowa musi być rozliczona

    O ten jeden miesiąc nie będę się szarpał,
    poczekam i odbiorę wszystko miesiąc póxniej,
    tyle tylko, że wtedy i tak będą faktury zakupu zapłacone.

    > Tak też na szkoleniu twierdził jeden doradca podatkowy.
    >
    > W Rzeczpospolitej jakiś tydzień temu napisali natomiast
    > tak jak ty twierdzisz.

    Nie widziałem w Rzeczpospolitej,
    ale sam mam pewne obawy,
    ponieważ interpretację podobną do mojej
    przedstawił też prof. Modzelewski :-)

  • 7. Data: 2004-05-15 09:52:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2004, cef wrote:
    [...]
    >+ ale sam mam pewne obawy,
    >+ ponieważ interpretację podobną do mojej
    >+ przedstawił też prof. Modzelewski :-)

    ROTFL, dobre !!

    pozdrowienia, Gotfryd