  • 1. Data: 2005-07-18 20:16:00
    Temat: Zwrot podatku
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    Taka sytuacja, gdzies wyczytalem ze to prawda:
    Pracuje na pelen etat w budzetowce, zarabiam wiecej niz minimalna. Zakladam
    dzialalnosc gosp. wiec place tylko zdrowotne. Niestety dzialalnosc przynosi
    zerowy zysk. Czy pozniej dostane z powrotem pieniadze ktore placilem jako
    zdrowotne ? Z powrotem znaczy jako zwrot podatku.
    lukas3339

  • 2. Data: 2005-07-18 20:36:20
    Temat: Re: Zwrot podatku
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    lukas3339 wrote:
> [...]
    > dzialalnosc przynosi zerowy zysk. Czy pozniej dostane z powrotem
    > pieniadze ktore placilem jako zdrowotne ? Z powrotem znaczy jako

    Nie możesz dostać jako zwrot podatku, bo to nie podatek :-)
    Możesz odliczyć od podatku, ale trzeba "mieć" podatek.
    Z minimalnej podstawy to kilka zł podatku wychodzi,
    więc odliczyć nie ma od czego. Zatem sporo przepadnie.
    Większość zdrowotnego "odzyskałbyś" przy około 2800 brutto
    z etatu.

  • 3. Data: 2005-07-18 22:36:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Z minimalnej podstawy to kilka zł

    + 1/12 kwoty wolnej - skladal przeciez chyba pracodawcy PIT-2 (chyba, ze
    jest na ryczalcie)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-07-19 06:21:51
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "lukas3339" <l...@g...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zerowy zysk. Czy pozniej dostane z powrotem pieniadze ktore placilem jako
    > zdrowotne ? Z powrotem znaczy jako zwrot podatku.

    w rozliczeniu rocznym -jeżeli DG masz opodatkowane na zasadach ogólnych i
    rozliczasz się co miesiąc PIT 5 5L to otrzymasz zwrot - składki zdrowotne
    skumulują się w zeznaniu i obniżą ci podatek należny za cały rok -urząd
    potraca ci podatek co miesiąc i nie pyta się o inne twoje dochody
    będziesz miał więc róznicę pomiędzy tym co wpłaciłes /za ciebie wpłacił
    płatnik /a tym co powinieneś wpłacić i będzie kwota nadpłaty - do zwrotu

    --
    ==== opix ======

  • 5. Data: 2005-07-19 08:08:46
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    "opix" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > będziesz miał więc róznicę pomiędzy tym co wpłaciłes /za ciebie wpłacił
    > płatnik /a tym co powinieneś wpłacić i będzie kwota nadpłaty - do zwrotu

    Pieknie dziekuje za odp.
    pozdrawiam
    lukas3339

  • 6. Data: 2005-07-19 12:02:30
    Od: "Marek" <z...@o...pl>

    > Z minimalnej podstawy to kilka zł podatku wychodzi,
    On chyba miał na myśli że zarabia więcej niż płaca minimalna.
    A od takiej przecież spory podatek płaci ok 800 (min płaca)- ok230
    (kwota wolna) =ok 570= ok 100 zł podatku / mies = ok 1300 zł podatku
    /rok
    Więc chyba jest z czego odliczyć podwójne zdrowotne ?

    > więc odliczyć nie ma od czego. Zatem sporo przepadnie.

    Przy minimalnej płacy chyba 30-40% przepadnie.

    > Większość zdrowotnego "odzyskałbyś" przy około 2800 brutto
    > z etatu.

    Jak to się liczy ?
    Przy 2800 brutto zapłaci podatku rocznego około 4800 zł a potrzebuje
    zwrot ok 1800 zdrowotnego +ok 500 zł z kosztów uzyskania przychodów,
    zatem tylko 2300 zł.
    Odwracając rachunki wystarczy że zarabia ok 1250 zł brutto miesięcznie,
    aby dostać zwrot ( a nawet mniej bo 0,75 % się nie odlicza) czy nie tak
    ?
    Wtedy traci tylko ok 160 zł zdrowotnego
    No chyba że w "brutto" zawiera się jeszcze składki na zus z etatu ktore
    płaci pracownik w wysokości ponad 600 zł ale to i tak zostawałoby przed
    opodatkowaniem ok 2200 .
    Zatem nie kumam.
    Może da się napisać jakiś wzór który pokazuje kolejność i wysokość
    obciążeń ?
    --
    Marek

  • 7. Data: 2005-07-19 16:07:10
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    "Marek" <z...@o...pl> wrote in message

    > On chyba miał na myśli że zarabia więcej niż płaca minimalna.

    Tak, chodzilo mi o to ze zarabiam wiecej niz minimalna. Powiedzmy polowe
    wiecej.
    lukas3339

  • 8. Data: 2005-07-19 17:26:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > /rok
    > Więc chyba jest z czego odliczyć podwójne zdrowotne ?

    http://praca.gazeta.pl/praca/0,47377.html

    Wg tego kalkulatora przy wynagrodzeniu 1300zł
    wychodzi zaliczka na podatek 46 zł,
    więc ponad stówa miesięcznie przepada.
    Przy obliczniu podatku zapomniałeś
    o uwzględnieniu składki zusowskiej
    finansowanej przez pracownika.
    To obniża jeszcze podatek.
    Dla 850 brutto podatku jest 8 zł miesięcznie,
    albo kalkulator gazety jest do dupy, bo inne
    podają 14 zł podatku przy 850 brutto,
    więc i tak generalnie jednak przepada sporo.

    > Przy minimalnej płacy chyba 30-40% przepadnie.

    Przepadnie 90%

    > Jak to się liczy ?
    > Zatem nie kumam.
    > Może da się napisać jakiś wzór który pokazuje kolejność i wysokość
    > obciążeń ?

    Kalkulatorów dużo w sieci.
    Każdy liczy mniej lub bardziej dobrze.

  • 9. Data: 2005-07-19 20:52:59
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > albo kalkulator gazety jest do dupy, bo inne
    > podają 14 zł podatku przy 850 brutto,
    > więc i tak generalnie jednak przepada sporo.

    wynagrodzenie np. 849,00 x 9,76% = 82,86
    849,00 x 6,5 % = 55,19
    849,00 x 2.45% = 20,08
    -------------------------------
    RAZEM 158,13 ZUS
    849,00-158,13=690,87 x 8,5%= 58,72 ZDROWOTNE
    DO ZAPŁACENIA
    849,00-158,13-102,25/koszty/= 588,62 x 19%= 111,84- 44,17/ulga/ = 67,67
    podatek - 53,54 zdrowotne do odliczenia( 690,87x7,75%) = 14,13 PODATEK DO
    ZAPŁACENIA