  • 1. Data: 2007-06-06 12:28:24
    Temat: Zwrot podatku - fundusze unijne.
    Od: "GregorY" <p...@w...pl>

    Witam szanowną grupę i prosze o ewentualną pomoc. Sprawa dosć nietypowa, ale
    przypuszczam ze takich spraw w związku z budownictwem z wykorzystaniem
    środków pomocowych bedzie coraz więcej.

    Jestem zatrudniony w firmie, któa wygrała kontrakt realizowany w 75% ze
    środków pomocowych (ISPA-co ważne, wróce do tego później).

    Istnieje mozliwość, aby odliczyc sobie te 75% od podatku ale potrzebna jest
    opinia miejscowego US. Więc zadałem takowe pytanie z prosbą o interpretację
    przy czym musza byc spełnione warunki:
    1. Musi być to wykonawca główny/generalny który takową umowę podpisał (i w
    takiej firmie pracuję)
    2. Muszę brać czynny udział przy realizacji tego zadania inwestycyjnego (a i
    owszem, owszem)
    3. Moja pensja MUSI pochodzic z konta, na które przelewane jest
    wynagrodzenie jednostki sterującej inwestycją (zleceniodwaca, inwestor
    zastępczy) - tutaj też jestem ok, udowodniłem to przedstawiając kopię umowy
    głównej i wyciągi z mojego banku.
    4. Muszą to być srodki przelewane na bieżąco w okresach rozliczeniowych
    (właśnie ta ISPA, bo jeżeli byłby to fundusz SAPARD to jest to całkiem inna
    forma rozliczeń - po zakończonej inwestycji następuje zwrot 100% kasy).

    Dzisiaj otrzymałem telefon od pani w US, że wysyła do mnie interpretację, w
    której jest decyzja na nie, ale nie wiem jeszcze jakich użyli argumentów.
    Odbiore pisółkę w piątek i dam znać co i jak i dlaczego.

    Prosiłbym Was tylko o przemyślenie sprawy jak wybrnąć z tej sytuacji bo
    chodzi tutaj o w zaokrągleniu 2500PLN w rozliczeniu rocznym co jak wiadomo
    drogą nie chodzi.

    Ale jak się domyślacie - będe miał zepsuty weekend....
    --
    GregorY

  • 2. Data: 2007-06-06 12:55:35
    Temat: Re: Zwrot podatku - fundusze unijne.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, GregorY wrote:

    > Dzisiaj otrzymałem telefon od pani w US, że wysyła do mnie interpretację, w
    > której jest decyzja na nie, ale nie wiem jeszcze jakich użyli argumentów.
    > Odbiore pisółkę w piątek i dam znać co i jak i dlaczego.

    Była na ten temat kiedyś dyskusja, i wyszło AFAIR że:
    - "zasadniczo" zwolnienia być nie powinno, celem zwolnienia jest aby
    PRZEDSIĘBIORCA nie zapłacić DODATKOWEGO podatku, który od "przychodów
    za nic" się w .pl należy!
    -...ale że w złożeniu treści ustaw o podatku dochodowym od osób prawnych
    i fizycznych był kiks, pozwalający próbować interpretować to tak, że
    jak osoba *prawna* wypłaca pracownikowi, to on jest "bezpośrednim
    beneficjentem". IMO było toto (co najmniej nieco) naciągane, i na
    pewno nie dotyczyło firm osób fizycznych.

    Niemniej daj znać o skutkach - zdziwiłbym się jakby taki "numer"
    był nadal możliwy :)

    > Ale jak się domyślacie - będe miał zepsuty weekend....

    Domyślamy!
    Pociesz się inaczej - inni, nie dostający "ulgowo", płacą tak samo!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-06-12 16:53:40
    Od: "GregorY" <p...@w...pl>

    jestem już po lekturze uzasadnienia i.... mam częściowy niedosyt.
    Wrócę do tematu za kilka tygodni jak rozpatrzą moje zażalenie ale na dzień
    dzisiejszy sprawa wygląda tak:
    generalnie postawiono mi dwa warunki o których pisałem wcześniej - fundusz
    na konto wykonawcy i 2) moja pensja z tego konta.
    Okazało się, że moje dwie pierwsze cyfry numeru bankowego były inne i
    zakwestionowano mi mój wniosek, ale znalazłem aneks do umowy ramowej i już
    wszystko gra - po drodze była zmiana kont. Teraz czekam na odwołanie i nie
    przewiduję większych problemów z uzyskaniem pozytywnej opinii - choc jak
    wiadomo w tym kraju wszystko jest mozliwe patrząc po kolegach, który każdy z
    nich złożył zapytanie do swojego US i odpowiedzi to była wielka loteria -
    generalnie nikt nie dostał pozytywnej opinii.

    Jest więc o co walczyć, ale o ewentualnym zwycięstwie napisze za kilka
    dni/tygodni.

    --
    GregorY