  • 1. Data: 2007-06-06 12:35:23
    Temat: użyczenie użyczonego
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Czy można użyczyć firmie coś, co ma się samemu w użyczeniu?
    W tym przypadku chodzi o samochód. Mam niejakie wątpliwości....

    Bożena

  • 2. Data: 2007-06-06 14:17:18
    Temat: Re: użyczenie użyczonego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, księgowość mebel-box wrote:

    > Czy można użyczyć firmie coś, co ma się samemu w użyczeniu?
    > W tym przypadku chodzi o samochód. Mam niejakie wątpliwości....

    Nie wiem jakie to są wątpliwości :)
    Jeśli chodzi o zgodę właściciela (lub innego posiadacza który
    użyczył) to oczywiście jest potrzebna, art. 712.2:
    _117.html
    Poza tym zakazu nie ma.
    Może być sprawa umów, które posiadacz pierwotny lub użyczajacy
    zawarł "w sprawie samochodu", na przykład ubezpieczenia: trzeba
    by posprawdzać (treść).

    Natomiast może być pytanie o *skutki podatkowe*, ktore takie
    użyczenie powoduje. No ale o to nie pytasz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-06-08 09:37:36
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Natomiast może być pytanie o *skutki podatkowe*, ktore takie
    > użyczenie powoduje. No ale o to nie pytasz ;)

    ------------
    może ja jestem zielona jak młody szczypiorek na wiosnę, ale jakież to
    skutki podatkowe masz na myśli, Gotfrydzie?

  • 4. Data: 2007-06-08 09:42:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 11:37:36 +0200,
    księgowość mebel-box napisał(a):

    > ------------
    > może ja jestem zielona jak młody szczypiorek na wiosnę, ale jakież to
    > skutki podatkowe masz na myśli, Gotfrydzie?

    Niech zgadnę....
    Podatek dochodowy pobierany od obu stron tego użyczenia?

  • 5. Data: 2007-06-08 10:21:42
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    jureq napisał(a):

    > Niech zgadnę....
    > Podatek dochodowy pobierany od obu stron tego użyczenia?

    ------------
    tjaaa...
    ale dlaczego od obu?

  • 6. Data: 2007-06-08 10:50:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 12:21:42 +0200,

    > tjaaa...
    > ale dlaczego od obu?

    Właśnie do czytałem w pierwszym poście, ze chodzi tu o użyczenie
    samochodu. W tym wypadku muszę się wycofać: Jeśli mnie pamięć nie zawodzi
    to podatek jest tylko jeden - od tego komu użyczono.

    Podwójny podatek jest przy nieruchomościach.

  • 7. Data: 2007-06-08 22:12:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jun 2007, księgowość mebel-box wrote:

    > może ja jestem zielona jak młody szczypiorek na wiosnę, ale jakież to skutki
    > podatkowe masz na myśli, Gotfrydzie?

    Jak Ci napisali - przychód podatkowy, i to dwa razy: u pierwszego
    użyczającego i drugiego :), no CHYBA ze jedno z użyczeń podpada
    pod ktoreś zwolnienie.
    Ponieważ czynność nie jest zwolniona z VAT, powoduje to również
    obowiązek ewidencjonowania obrotu dla celów VAT, prawda?

    pzdr, Gotfryd