  • 11. Data: 2004-12-11 14:29:21
    Temat: Re: aktualizacja PKD
    Od: "złodziej podatków." <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Radoslaw P."
    >
    > Zgłosić do prokuratury, jednocześnie powiadamiając o tym urząd.
    >
    > ***i co? szkoida czasu
    > w krakowie maja uchwale i juz
    > a ustawa jasno nie precyzuje ze nie wolno, tylko sie ustawodawcom wydawalo
    > ze napisali jasno ze nie pobiera sie oplat, ale jednak mozna to inaczej
    > interpretowac...

    Wałkował to ostatnio Janusz Weiss w Zetce. Podawał nawet odpowiednie artykuły w
    którtych jasno jest napisane że " w przypadku kiedy zmiana obejmuje wyłącznie
    dopisanie odpowiednich symboli PKD, nie wolno pobierać żadnych opłat ". Nie
    notowałem ponieważ mnie to już nie dotyczy. Razem z doipisaniem PKD musiałem
    nanieść i inne zmiany a tu już należy bulić.

  • 12. Data: 2004-12-13 13:07:04
    Od: Roman Wantola <d...@p...onet.pl>

    On 11 Dec 2004 04:11:00 +0100, a...@o...pl wrote:

    >Doradzam wysłać list POLECONY na poczcie i zachować dowód nadania. Oni
    >Nie mogą nie przyjąć listu poleconego (bo nie będą wiedzieli, co jest
    >w środku). W liście trzeba ZAŻĄDAĆ dokonania NIEODPŁATNEJ aktualizacji
    >wpisu o EKD oraz PESEL, a także pouczyć urzędników, że w razie braku
    >odpowiedzi, po 14 dniach powiadomisz prokuraturę i pana Zembatego,
    >wskazując jego adres internetowy i informację o tym, jak potraktował
    >urzędników w województwie lubelskim.

    W Lublinie się przestraszyli, ale np. większość gmin w powiecie
    żywieckim już nie. Pozwolę sobie zacytować odpowiedź pana Zembatego
    na mojego maila z prośbą o pomoc, po tym jak w mojej gminie zarządali
    opłaty:
    "Przepis art. 8
    ustawy nowelizującej (z 14 listopada 2003 r.) stanowiązy obowiązek
    uzupełnienia, nie odsyła do przepisów o zmianie wpisu, anie nie
    nakłada sam
    opłaty. Niestety możliwości obrony ma Pan małe, bowiem brak przepisów
    proceduralnych w tym przypadku na odwołanie się (uzupełnienie jest
    dokonywane w trybie czynności materialno-technicznej, anie
    postanowienia czy
    tym bardziej decyzji administracyjnej)."

    W takiej sytuacji, to ja nie będę nic uzupelniał. Mam już
    zaświadczenie o wpisie do ewidencji i nie wiem po co miałoby mi być
    potrzebne jakieś z numerkami PKD.
    Jak ministerstwo nie potrafiło wydać odpowiednich przepisów
    wykonawczych, albo właściwie napisać ustawę, to nie będzie miało moich
    uzupełnionych danych.

    ---------------
    Roman Wantola

  • 13. Data: 2004-12-13 13:51:25
    Od: "r s" <r...@W...gazeta.pl>

    =mago= <k...@w...pl> napisał(a):

    > Witam !
    > Moja gmina żąda opłaty jak za aktualizację wpisu do ew.
    > dz.g. ( 50 pln)mimo, iż dopisywany jest wyłącznie PKD
    > Czy ktoś zna podstawę prawną zwolnienia ?
    > Czy dowolność w pobieraniu opłat może istnieć ???
    > Proszę o odpowiedz
    > Małgosia

    Witam
    Zacytuję to informację ze strony krakowskiego magistratu:

    "Pytanie 12
    Czy za uzupełnienie wpisu o numer ewidencyjny PESEL i określenie przedmiotu
    wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją
    Działalności (PKD) pobierana jest opłata ?

    Przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej są obowiązani
    uzupełnić do dnia 31 grudnia 2004 r., posiadane wpisy o :

    1. numer ewidencyjny PESEL (o ile taki posiadają),
    2. określić przedmiot całej wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD). Ww. obowiązek wynika z art. 8 ustawy z
    dnia 14 listopada 2003 r. o zmianie ustawy - Prawo działalności gospodarczej
    oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 2125).
    Zasady prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej reguluje ustawa z
    dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999r, Nr
    101, poz.1178 z późn. zm.) która nie zna pojęcia "uzupełnienie" a jedynie mówi
    o zgłoszeniu o dokonaniu wpisu i zgłoszeniu zmiany w istniejącym wpisie , za
    które to czynności pobiera się opłatę.
    Zgodnie z art.7a ust.3 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo
    działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999r, Nr 101, poz.1178 z późn. zm.) za
    zgłoszenie dot. zmiany wpisu opłata wynosi 50 zł.
    W związku z faktem, iż art. 8 powołanej wyżej ustawy z dnia 14 listopada
    2003 r. nie stanowi o zwolnieniu z opłaty, ani też nie określił tej
    szczególnej zmiany jako zmiany z urzędu, zwolnić od opłat w tym przypadku może
    wyłącznie rada gminy, na podstawie art. 7a ust.3 ustawy Prawo działalności
    gospodarczej.
    Rada Miasta Krakowa do chwili obecnej nie podjęła stosownej uchwały
    wprowadzającej zwolnienie od opłat w omawianej sprawie."

    Koniec cytatu.
    Wg nich to rada gminy decyduje o zwolnieniu bądź nie z opłaty :-(

    Pozdrawiam
    Krzycho

    PS.
    Sam muszę się do nich zgłosić i wygląda na to, że niestety z 50 zł w zębach.

  • 14. Data: 2004-12-13 14:37:07
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > Jak ministerstwo nie potrafiło wydać odpowiednich przepisów
    > wykonawczych, albo właściwie napisać ustawę, to nie będzie miało moich
    Sprawdzałeś czy nie ma sankcji za niedopełnienie obowiązku?
    Darek

  • 15. Data: 2004-12-13 21:43:43
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "r s"

> [...]
    > Krzycho
    >
    > PS.
    > Sam muszę się do nich zgłosić i wygląda na to, że niestety z 50 zł w

    no niestety - i niestety czeka cie dlugie oczekiwanie w kolejce:-) od razu
    wkladaj w list polecony i wysylaj z kserokopia wplaty

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 16. Data: 2004-12-14 08:21:47
    Od: Roman Wantola <d...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004 15:37:07 +0100, "pisarz" <q...@q...co> wrote:

    >Sprawdzałeś czy nie ma sankcji za niedopełnienie obowiązku?
    > Darek

    W ustawie pisze, że należy uzupełnić pod rygorem nie wydania
    zaświadczenia, ale całej nie czytałem.
    Ale już doczytałem pozostałe posty z grupy i post Gotfryda z 11
    grudnia o możliwości wykreślenie z ewidencji...

    Roman Wantola