  • 1. Data: 2002-02-06 18:45:34
    Temat: amortyzacja
    Od: "news.ict.pwr.wroc.pl" <p...@w...pl>

    Witam!
    Prowadzę działalność gosp. na zasadach ogólnych, nie jestem VATowcem. W
    grudniu kupiłam laptopa za 5999zł. Moje pytanie dotyczy rozliczenia tego
    zakupu. Do tego momentu sama prowadziłam swoją księgowość, ale tu wymiękam.
    Ile wrzucić w koszty a co z resztą? Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam Małgorzata

  • 2. Data: 2002-02-09 01:42:31
    Temat: Re: amortyzacja
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.ict.pwr.wroc.pl" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wymiękam.
    > Ile wrzucić w koszty a co z resztą? Proszę o pomoc.
    Witam i odpowiadam.
    Wpisujesz swój zakup do ewidencji śr.trwałych i od miesiaca nastepnego po
    przyjeciu ś.t. do używania, dokonujesz odpisów na jego zuzycie
    (amortyzacji) -przeczytaj art.22"a" do "o" i zalaczony wykaz stawek w updof.
    Wartosc poczatkowa 5999 zl, KŚT 491, roczna stawka amort. 30%. Cena zakupu
    przekracza kwote 3.500 zl, nie ma zatem mowy o wpisaniu bezposrednio w
    koszty kwoty zakupu lub jej czesci, chyba ze przewidujesz uzywanie laptopa
    krocej, niz rok i nie zaliczysz go do ś.t. Wtedy calosc w koszty, ale z
    konsekwencjami, gdy bedziesz uzywać go jednak dluzej niz rok.
    pozdr. Aldona