  • 1. Data: 2002-02-06 18:01:38
    Temat: Re: Wynająłem lokal w spółdzielni mieszkaniowej...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002, rteeg wrote:

    > Wynająłem w spółdzielni mieszkaniowej lokaj pod działalność gospodarczą
    > (handel komputerami). Obejrzałem lokal, podpisałem umowe na czas
    > nieokreślony, spisaliśmy protokół. Po tym fakcie przychodzi do mnie
    [...]
    > Przyjechała komisja, zrobiła kalkulację i w ten sposób spółdzielnia żąda
    ode
    > _mnie_ wpłacenia 1.4 kPLN. Mam napisać oświadczenie, że zgadzam się z
    w/w
    > kalkulacją i zobowiązuję się do zapłacenia w/w kwoty, która ma mi zostać
    > zwrócona z chwilą opuszczenia przeze mnie lokalu.

    Czyli kaucja.

    > Pytania z mojej strony:
    >
    > 1. Jakim prawem?

    Prawem kaduka, IMHO.

    > Przecież to nie ja jestem właścielem lokalu. Nikogo nie
    > prosiłem o podniesiony standard lokalu. O podniesionym standardzie
    lokalu
    > nie ma mowy w umowie.

    ..i to jest istotne. Ktoś się ZGODZIŁ że wyda ci lokal do użytkowania
    BEZ kaucji lub z kaucją mniejszą. Nie ma prawnego przymusu płacenia
    kaucji jeśli strony tak się umówiły :)
    > 2. Płacić? Jeśli tak to jakie mam szanse na zwrot pieniędzy?

    Spore.
    Ale bez rewaloryzacji !
    IMHO nie płacić.

    > A amortyzacja? Co zawrzeć w oświadczeniu?
    > 3. Nie płacić? Na jaki paragraf się powołać?

    Na umowę.

    > 4. Ktoś chce mnie oskubać?

    Tak :)
    Być może poprzednik dokonał "ulepszenia" *za zgodą* spółdzielni - ale
    wtedy powinna *przed* zawarciem umowy wysunąć zastrzeżenia o kaucji.
    Napisz im że nie planujesz przeprowadzenia dewastacji ;) i widać ci
    uwierzyli na słowo - bo takie są ustalenia umowy :)

    Wzajemnie - Gotfryd

    --
    Pozdrowienia, Gotfryd