1. Data: 2003-04-27 12:14:38
Temat:amortyzacja podczas chorobowego
Od:"Bubu" <b...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czy ktos mógłby odpowiedzieć na pytanie :

Czy w firmie jednoosobowej (KPiR) można rozliczać amortyzację samochodu
przepisanego na firmę : za miesiące pobytu właściciela na chorobowym ? -
pięcioletni plan amortyzacji, amortyzowany samochód miesięcznie - właściciel
firmy 3 miesiące na chorobowym ... i co z opłatą za ubezpieczenie tego
samochodu w tym samym okresie ? (oczywiście żadnej benzyny w tym okresie nie
wpisano w KPiR)

Czy abonament za służbową komórkę należy ująć w KPiR w okresie pobytu
właścieciela firmy jednoosobowej na 3 miesięcznym chorobowym (oczywiście z
wyłączeniem opłat za jakiekolwiek rozmowy)

Sprawa pilna, bo związana z rocznym rozliczeniem podatku.
Z góry dziękuję za podpowiedź.
Bubu

2. Data: 2003-04-27 22:49:00
Temat:Re: amortyzacja podczas chorobowego
Od:"kurdebalans" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bubu" <b...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyłączeniem opłat za jakiekolwiek rozmowy)
>
> Sprawa pilna, bo związana z rocznym rozliczeniem podatku.

A na zwolnieniu lekarskim pisze "chodzić" czy "leżeć". Masz kopię?
Bo jak pisze "może chodzić" to możesz i jeździć i wtedy US i ZUS w
szczególności
może Ci skoczyć. Podatek płaci się od dochodu i przebywanie w tym czasie
na zwolnieniu lekarskim nie ma nic do rzeczy.
A swoją drogą to nie można firmy odciąć od świata na czas chorobowego.
Są spotkania (kontakty) z klientami, są odbiory terminowych robót,
nawet papierkową robotę trzeba zrobić na czas, odwiedzić biuro rachunkowe
etc.
Nie można tu mówić o tym że środek trwały nie "pracuje" bo chory właściciel
leży plackiem 3 miesiące. Szef (właściciel) firmy to jedno a sama firma to
drugie.
Pamiętam że swego czasu piłował ten problem ZUS bo zastanawiał się czy
jak będący na chorobowym właściciel firmy wystawi fakturę to czy łamie tym
zakaz pracy w czasie pobierania zasiłku chorobowego? A jeżeli właściciel
zobligowany jest przepisami prawa wystawić fakturę to to samo? Sprawa
skończyła się na tym że chory kominiarz nie może dać się złapać inspektorowi
ZUS'u na dachu a murarz na budowie itp.
Zgodnie z przepisami ustawy kosztem (z pewnymi wyłączeniami) jest
wydatek a konto spodziewanych przychodów. Jazda służbowym autem
po próżnicy czyli bez efektów w postaci przychodów czy choćby śladu pracy
w postaci jakiejkolwiek umowy za koszt uznana może nie być.
Zawiesić amortyzację należy za okres kiedy środek trwały wyłączony jest
z eksploatacji i należy zrobić to formalnie tak jak przepis ustawy mówi
(art. 22n. ust. 1) wraz z konsekwencjami tego przepisu. Z komórką jest tak
samo.
Więcej wiary w siebie!!!
[kurdebalans]

3. Data: 2003-04-28 05:16:52
Od:"Bubu" <b...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !
Wielkie dzięki (mogłem chodzić) ! Człowiek czasem w tym kraju boi się
własnego cienia.
Pozdrowienia
Bubu
P.S. ... a swoją drogą, czy to pewne ? - tak łatwo zostać przestępcą
podatkowym (choćby przez pomyłkę rachunkową).

4. Data: 2003-04-29 20:06:00
Od:"kurdebalans" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> P.S. ... a swoją drogą, czy to pewne ? - tak łatwo zostać przestępcą
> podatkowym (choćby przez pomyłkę rachunkową).

1. Opisz dokładnie swoją sytuację.
2. Zadaj pytanie.
3. Zasugeruj odpowiedź.
4. Naklej znak opłaty skarbowej za 5 zł.
6. Wyślij do swojego US.
7. Odczekaj jeden miesiąc.*
8. Podziel się otrzymaną odpowiedzią na grupie.
* Termin może być krótszy lub dłuższy.

pozdrawiam
[kurdebalans]