  • Data: 2013-01-03 02:28:49
    Temat: auto poleasingowe 1 rok w magazynie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mam mala zagwozdke, mam jednoosobowa dg, wykupilem w sierpniu 2012 auto
    po leasingu i zgodnie z przepisami moge go miec jako stan magazynowy
    (nie wprowadzac jako srodek trwaly) jesli w ciagu roku bede go
    sprzedawac jako towar (z vat rzecz jasna). generalnie chodzilo mi o to
    aby w miesiacu wykupu miec koszt opdatkowy i odliczenie vat i
    jednoczesnie maksymalnie w czasie odwlec kwestie przedazy auta.

    i tu mam pytania:

    - majac ten samochod na magazynie (użytkuje go de facto) czy moge do kup
    zaliczac koszty eksploatacyjne tego samochodu ? w tym kilometrowki
    zamiast stricte kosztów paliwa ? bo rozumiem ze faktur za paliwo
    (brutto) nie moge ?

    - jak to zrobic aby przed uplywem roku sam sobie go sprzedac (wycofac z
    magazynu) - mam sobie sam wystawić fakture czy jak ?

    - ewentualnie jak to zrobic aby przed uplywem roku wprowadzic go jako
    srodek trwaly i amortyzowac przez kolejne przepisowe lata ?

    z gory dzieki za wskazowki :)