  • 1. Data: 2006-10-09 12:42:55
    Temat: banki internetowe, a obrót dewizowy w UE
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Mam konto firmowe DG w mbanku, jak się dowiaduję nie jest możliwa realizacja
    przelewów za zakupy zagraniczne (chodzi o UE), pewnie też nie można
    przyjmować przelewów z zagranicy:-(

    Jak to się załatwia w praktyce? Drugie konto - dewizowe? Trochę to dziwne...
    Czy inne banki wirtualne tez tak maja?

    Piotr

  • 2. Data: 2006-10-09 13:08:51
    Temat: Re: banki internetowe, a obrót dewizowy w UE
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

    > Mam konto firmowe DG w mbanku, jak się dowiaduję nie jest możliwa
    > realizacja przelewów za zakupy zagraniczne (chodzi o UE),

    Prawda

    > pewnie też
    > nie można przyjmować przelewów z zagranicy:-(

    Nieprawda

    > Jak to się załatwia w praktyce? Drugie konto - dewizowe? Trochę to
    > dziwne... Czy inne banki wirtualne tez tak maja?

    Tak. Też tak maja. Wszystkie dwa. Bo więcej banków wirtulanych w Polsce
    nie ma. A jeśli chodzi o banki z *dostępem* internetowym to wiele z
    nich posiada możliwość wykonywania przelewów zagranicznych.

    I co to ma wspólnego z podatkami?

  • 3. Data: 2006-10-09 13:13:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-10-2006 o 14:42:55 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam konto firmowe DG w mbanku, jak się dowiaduję nie jest możliwa
    > realizacja przelewów za zakupy zagraniczne (chodzi o UE), pewnie też nie
    > można przyjmować przelewów z zagranicy:-(

    Ja mam w Lukasie i przyjmować mogę, mimo że wysyłać nie mogę, to są dwe
    różne rzeczy.

  • 4. Data: 2006-10-09 14:05:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to się załatwia w praktyce? Drugie konto - dewizowe? Trochę to dziwne...
    > Czy inne banki wirtualne tez tak maja?

    w BZWBK możesz wysyłac i przyjmować - wysyłanie niestety troche drogie

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-10-09 20:10:39
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > Mam konto firmowe DG w mbanku, jak się dowiaduję nie jest możliwa
    > realizacja przelewów za zakupy zagraniczne (chodzi o UE), pewnie też nie
    > można przyjmować przelewów z zagranicy:-(
    Mozna, z przewalutowaniem na PLN.

    > Jak to się załatwia w praktyce? Drugie konto - dewizowe? Trochę to
    > dziwne... Czy inne banki wirtualne tez tak maja?
    Multibank (podobnie jak mbank, multibank tez jest oddzialem detalicznym BRE
    Banku) od samego poczatku byly przelewy tzw "importowe" (wysylka poza
    Polske), do Polski - na odpowiednie konto, badz dewizowe, badz zlotowe.
    Korzystam z tego (multibank pare lat temu byl jedynym bankiem, gdzie
    zlecenie importowe skladalo sie via Internet, w pozostalych bankach trzeba
    bylo robic w oddziale). Wiem, ze pare lat temu myslalo o tym WBK, ale
    slimaczylo sie, no i ceny byly (przy skladaniu zwyklym trybem) troche
    ksiezycowe (tak ja i za przelewy do ZUSu - 10 zl), wiec zrezygnowalem z tego
    banku. BRE podchodzi rozsadnie, najbardziej betonowe jest CITI (ukatrupili
    dobre systemy z Banku Hadlowego wprowadzajc w to miejsce badziewie rodem z
    poczatku lat 90tych - chyba "nowoczesna" mysl amerykansko-indyjska)

    pozdrawiam