  • 1. Data: 2003-12-04 10:08:37
    Temat: bardzo laickie pytanko - nie mam jeszcze o tym ppjecia
    Od: "rubens" <r...@g...pl>

    chcialem zapytac o taka kwestie.
    kupuje w hurtowni towar za 100 brutto, pozniej sprzedaje go powiedzmy za 150
    brutto.
    ile place z tego tytulu podatku.co z tymi wszystkimi VATami itd.
    jaka kwote moge pozniej uzyc do odliczenia jezeli zarobione pieniazki
    przeznaczam na dalszy zakup towaru.

    prosze pomozcie bo nie moge na zadnej stronie znalezc odpowiedzi na tak
    laickie pytanie.
    a wiadomo ze trzeba od czegos zaczac.

    pozdrawiam

    jacek

  • 2. Data: 2003-12-04 15:33:02
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "rubens" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ile place z tego tytulu podatku.co z tymi wszystkimi VATami itd.
    > jaka kwote moge pozniej uzyc do odliczenia jezeli zarobione pieniazki
    Jeżeli sprzedasz coś za 150 zł brutto to cena netto (przy 22% vat) =122,95 a
    vat 27,05
    I ten vat musisz odprowadzić do US do 25 następnego miesiąca. Chyba, że coś
    kupiłeś
    A jeżeli kupiłeś za 100 zł brutto to netto (przy 22%) = 81,97 a vat 18,03.
    Vat z zakupów pomniejsza zaliczkę do us.
    Czyli przy Twoich wyliczeniach 27,05 - 18,03 = 9,02 -tąkwotę musisz zapłacić
    do skarbowego.
    a netto zarobiłbyś 122,95 - 81,97=40,98

    Jeżeli znowu coś kupiłes to odliczasz Vat od zakupów.
    To tak najprościej jak się dało. Ale zalezy co kupujesz ( czy masz stawki
    zw.)

    --
    PawełJ