  • 11. Data: 2004-10-20 16:21:38
    Temat: Re: bardzo mala dzialalnosc gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, gregor wrote:
    [...]
    > + mam 2 opcje do wyboru i nie wiem czy 1 jest mozliwa, bo moj ojciec jest
    > + taksowkarzem i placi juz ten ZUS. Czy moze zalozyc druga firme, ktora bedzie
    > + zajmowala sie tym czym ja w tej chwili

    "firma to on" !
    Nie, nie może występować w 2 osobach.
    Ale *może* sobie do zakresu DG dopisać coś (w właściwym PKD),
    dopisać ew. w GUS (jako kolejne "źródło dochodu") i pozgłaszać
    takoż w US.
    Pytaniem jest - jaki podatek dochodowy płaci twój ojciec ?
    Żeby cię nie sklął za jakiś numer :)

    > + 2 opcja to taka, ze mam zaprzyjazniona firme i cala sprawa bylaby dosc
    > + skomplikowana i nie wiem czy realna do wykonania. Otoz firma ta udostepnia mi
    > + net, za ktory w tej chwili nie place ani zl., lecz gdybym zacza pobierac
    > + oplaty za oferowane uslugi, firma ta by rowniez chciala z tego czerpac
    > + korzysci :) I jest taki pomys by spisac umowe, w ktorej to ja jako osoba
    > + wykonujaca pewne czynnosci bede sie dzielic zyskami z firma w zamian za to,
    > + ze udostepniaja mi lacze :)

    IMHO *formalnie* musi być inaczej: to ONI świadczą usługę i mają zysk,
    a w ramach kosztów płacą TOBIE :) zaś stawka twojego wynagrodzenia
    może z czegoś-tam wynikać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)