  • 1. Data: 2004-10-19 17:28:28
    Temat: nowa działalność - kasa fiskalna
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Upewnijcie mnie lub zaprzeczcie jeśli się mylę:
    otwieram firmę 1 listopada, będzie to sprzedaż
    detaliczna. Limit, jeśli chodzi o konieczność
    instalacji kasy fiskalnej, to (20000/12)*2=3333 zł.
    Mam rację czy też nie ??

    rok

  • 2. Data: 2004-10-19 21:38:41
    Temat: Re: nowa działalność - kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, rok wrote:

> [...]
    >+ detaliczna. Limit, jeśli chodzi o konieczność
    >+ instalacji kasy fiskalnej, to (20000/12)*2=3333 zł.

    Hm... dla liczenia "wejścia w VAT" to bym się kłócił ;)
    Ale dla "wejścia w kasę" jest chyba prosty nieskomplikowany
    limit:
    +++++
    § 4. Zwalnia się również z ewidencjonowania:
    2) do dnia przekroczenia w roku 2003 lub 2004 kwoty obrotów
    w wysokości 20 000 zł z działalności określonej w art. 29
    ust. 1 ustawy - podatników rozpoczynających w danym roku
    podatkowym wykonywanie czynności, o których mowa
    w art. 2 ustawy.
    ----

    Coś przeoczyłem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-20 06:25:46
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > ust. 1 ustawy - podatników rozpoczynających w danym roku
    > podatkowym wykonywanie czynności, o których mowa

    Ostatnio sporo czytam tych naszych "nieskomplikowanych" przepisów
    i już powoli głupieję ;) Wystraszyłem się że limit dla kasy jest liczony
    proporcjonalnie, tak jak w przypadku limitu dla Vat.
    Dzięki, że mnie uspokoiłeś.

    rok