  • 1. Data: 2004-01-07 19:32:23
    Temat: brak NIP, a umowa o dzieło
    Od: "-ZED-" <w...@p...wytnij.com>

    Witam,

    Czy mogę zawrzeć (działalność gospodarcza) umowę o wykonanie dzieła
    z młodocianym, który nie posiada jeszcze numeru NIP?
    W jakim czasie od zawarcia umowy (jeśli można) ma on obowiązek
    złożenia formularza o nadanie NIP?

    Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Nie wymieniam opinii, bo na tym tracę... <B.Shaw>

  • 2. Data: 2004-01-07 22:54:12
    Temat: Re: brak NIP, a umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, -ZED- wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy mogę zawrzeć (działalność gospodarcza) umowę o wykonanie dzieła
    >+ z młodocianym, który nie posiada jeszcze numeru NIP?

    AFAIR (piszę "z głowy, czyli z niczego") - tak, wstawiasz "numer
    zastępczy" czyli PESEL.

    >+ W jakim czasie od zawarcia umowy (jeśli można) ma on obowiązek
    >+ złożenia formularza o nadanie NIP?

    AFAIR (j.w.) ktoś tu zapodawał podstawę prawną że wystąpić
    masz ty :) (jako zamawiający).

    Ale miło byłoby jakby ktoś potwierdził, bo ja już idę spać :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-07 23:28:27
    Od: "-ZED-" <w...@p...wytnij.com>

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > AFAIR (j.w.) ktoś tu zapodawał podstawę prawną że wystąpić
    > masz ty :) (jako zamawiający).

    Ale jeśli on powiedział, że wystąpił, a później by się okazało,
    że dopiero po miesiącu to zrobił? Bo coś długo na ten NIP czekamy...

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Co za głąby....niech sobie wyrżną usta albo pomaluja na czarno bo tez mi

  • 4. Data: 2004-01-08 09:12:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    -ZED- wrote:

> [...]
    >
    > Ale jeśli on powiedział, że wystąpił, a później by się okazało,
    > że dopiero po miesiącu to zrobił? Bo coś długo na ten NIP czekamy...

    No to wlasnie po to jest ten numer "tymczasowy"

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-08 09:51:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, -ZED- wrote:

> [...]
    >+ Ale jeśli on powiedział, że wystąpił, a później by się okazało,
    >+ że dopiero po miesiącu to zrobił? Bo coś długo na ten NIP czekamy...

    Niech ci da na piśmie że wystąpił, a ty w "papierach" (PIT-4 na
    przykład) podaj PESEL i dołącz wyjaśnienie że "on oświadczył że
    wystąpił" i czekacie na numer :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-08 16:15:36
    Od: "-ZED-" <w...@p...wytnij.com>

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Niech ci da na piśmie że wystąpił, a ty w "papierach" (PIT-4 na
    > przykład) podaj PESEL i dołącz wyjaśnienie że "on oświadczył że
    > wystąpił" i czekacie na numer :)

    Dźwięki wielkie... :-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Kruk krukowi oka nie wykole, winda windzie liny nie odgryzie...