  • 1. Data: 2004-01-23 21:07:37
    Temat: brak numeru ewidencyjnego na kasie fiskalnej?
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    jaka jest kara od US za brak numeru ewidencyjnego na kasie fiskalnej i w
    książce do kasy?
    bardzo proszę o szybką odpowiedz !!!

  • 2. Data: 2004-01-24 12:14:55
    Temat: Re: brak numeru ewidencyjnego na kasie fiskalnej?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    NN wrote:

    > jaka jest kara od US za brak numeru ewidencyjnego na kasie fiskalnej i w
    > książce do kasy?
    > bardzo proszę o szybką odpowiedz !!!

    szybko to ja nie wiem, moze moj serwisant by wiedzial ale panski tez
    powinien wiedziec... i powinien wiedzdziec DLACZEGO tego nie ma.

    A tak w ogole to wystapiliscie o nadanie tego numeu ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-24 15:51:44
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > szybko to ja nie wiem, moze moj serwisant by wiedzial ale panski tez
    > powinien wiedziec... i powinien wiedzdziec DLACZEGO tego nie ma.
    >
    > A tak w ogole to wystapiliscie o nadanie tego numeu ?

    zgłosiłem tylko do US informację że bedę miał kasę (to było 2 lata temu)
    serwisant na pytanie czy mam coś jeszcze zgłosić do US, powiedział mi że nie
    bo on wszystko wyśle
    wydaje mi sie że jeśli by zgłosił do z US powinno dojśc do mnie jakieś pismo
    z numerem ale nic nie dostałem
    teraz mam kontrolę i US każe mi dostarczyć książkę od kasy a tam brak tego
    numeru, zastanawiam się jak mogą to potraktować? jak brak kasy i 30%
    odliczeń vatu z zakupów do tyłu? a może lepiej pędzić do US po ten numer
    ewidencyjny i dopiero oddać go do działu kontroli?

  • 4. Data: 2004-01-24 19:55:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, NN wrote:
    [...]
    >+ teraz mam kontrolę i US każe mi dostarczyć książkę od kasy a tam brak tego
    >+ numeru, zastanawiam się jak mogą to potraktować? jak brak kasy i 30%
    >+ odliczeń vatu z zakupów do tyłu?

    wKF: 130%. Jakoś nigdy nie trafiłem w przypadek żeby "karne doliczenie"
    mogło być zastosowane *bez* uprzedniego odrzucenia prawa do odliczania
    VATu (tego od którego później dolicza się 30% "karnego") !
    Czyli *najpierw* uznaje się że z tytułu braku kasy nie miałeś prawa
    do odliczania VATu od zakupów handlowych, a dopiero *później* dolicza
    się do owej kwoty 30%...

    FYI: nie wiem jak w tym przypadku, ale zastosowanie 30% "karnego"
    przy 1-osobowej DG wyklucza inne "równoległe" kary za to samo
    przestępstwo/wykroczenie (wyrok SN: "nie można dwa razy karać
    za to samo").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-24 20:31:22
    Od: "NN" <m...@w...pl>

> [...]
    > przy 1-osobowej DG wyklucza inne "równoległe" kary za to samo
    > przestępstwo/wykroczenie (wyrok SN: "nie można dwa razy karać

    czyli jaka kara za brak numeru ewidencyjnego? brak możliwości odliczania
    vatu?

  • 6. Data: 2004-01-24 21:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, NN wrote:
    [...]
    >+ czyli jaka kara za brak numeru ewidencyjnego? brak możliwości odliczania
    >+ vatu?

    Tego nie wiem. Protestowałem tylko wobec zdania że istnieje możliwosć
    utraty "tylko" 30% VAT: albo 130% VATu naliczonego albo nie ma *tej*
    kary w ogóle, IMHO oczywiście :)
    Co innego VAT należny - wtedy nie wykluczam możliwości istnienia
    przypadku utraty "tylko" 30%, bo pod tym kątem jakoś nigdy nie
    czytałem !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-24 22:55:11
    Od: "NN" <m...@w...pl>

> [...]
    > Co innego VAT należny - wtedy nie wykluczam możliwości istnienia
    > przypadku utraty "tylko" 30%, bo pod tym kątem jakoś nigdy nie

    OK, mniejsza o to, interesuje mnie po prostu czy to jest istotne dla US i
    jeśli tak to jak bardzo mnie ukarają?

  • 8. Data: 2004-01-26 09:01:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    NN wrote:

    > odliczania

    > OK, mniejsza o to, interesuje mnie po prostu czy to jest istotne dla US i
    > jeśli tak to jak bardzo mnie ukarają?

    Wyglada na to ze nikt nie wie, jak ukaza za brak numeru...
    Ale tu jest "inny numer"

    Wyglada na to ze fiskalizacja kasy nie zostala ZGLOSZONA.
    A to zupelnie co innego...

    No a teraz milePanie z US chca ksiazke kasy...
    Ciekawe, czy sa w tej ksiazce podbite przeglady...

    No bo jak sie ma takiego serwisanta ... to wszystko mozliwe..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-01-26 20:14:50
    Od: "sluchacz" <@poczta.onet.pl>

    "NN" <m...@w...pl> wrote in message
    > odliczania

    > OK, mniejsza o to, interesuje mnie po prostu czy to jest istotne dla US i
    > jeśli tak to jak bardzo mnie ukarają?

    Witam.
    US nie nada numeru w przypadku gdy jedno ze zgłoszeń - albo serwisu albo
    podatnika - do US nie dotarło. Ale nawet gdy oba zgłoszenia dotrą do US w
    pojedynczych przypadkach może się zdarzyć że urząd nie wydał decyzji o
    nadaniu numeru i trzeba o to wystąpić. A najlepiej wcześniej pogadać z
    biurem rachunkowym lub księgową we firmie. Ale jak się kasy nie zgłosiło no
    to ciemno to widzę. Budżet łaknie pieniążków. :-)
    Kara może być różna w zależności od okoliczności, mandat, domiar lub
    pouczenie (to najbardziej optymistyczny warian przy założeniu że
    udokumentujemy dotarcie zgłoszenia do urzędu, przy jednoczesnym niewydaniu
    numeru ewid. przez US).
    W mojej praktyce zdarzały się przypadki że urzędnik w ogóle nie pytał o
    numer, innym razem inny urzędnik przyczepił się że numer jest wypisany na
    kawałku plastra opatrunkowego i przyklejony do spodu kasy. Uznał że tego
    numeru brak i wypisał 500pln mandatu podatnikowi.

    Pozdr.
    S.