    From: "sluchacz" <@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak numeru ewidencyjnego na kasie fiskalnej?
    Date: Mon, 26 Jan 2004 21:14:50 +0100

    "NN" <m...@w...pl> wrote in message
    news:buusc2$n4m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > odliczania

    > OK, mniejsza o to, interesuje mnie po prostu czy to jest istotne dla US i
    > jeśli tak to jak bardzo mnie ukarają?

    Witam.
    US nie nada numeru w przypadku gdy jedno ze zgłoszeń - albo serwisu albo
    podatnika - do US nie dotarło. Ale nawet gdy oba zgłoszenia dotrą do US w
    pojedynczych przypadkach może się zdarzyć że urząd nie wydał decyzji o
    nadaniu numeru i trzeba o to wystąpić. A najlepiej wcześniej pogadać z
    biurem rachunkowym lub księgową we firmie. Ale jak się kasy nie zgłosiło no
    to ciemno to widzę. Budżet łaknie pieniążków. :-)
    Kara może być różna w zależności od okoliczności, mandat, domiar lub
    pouczenie (to najbardziej optymistyczny warian przy założeniu że
    udokumentujemy dotarcie zgłoszenia do urzędu, przy jednoczesnym niewydaniu
    numeru ewid. przez US).
    W mojej praktyce zdarzały się przypadki że urzędnik w ogóle nie pytał o
    numer, innym razem inny urzędnik przyczepił się że numer jest wypisany na
    kawałku plastra opatrunkowego i przyklejony do spodu kasy. Uznał że tego
    numeru brak i wypisał 500pln mandatu podatnikowi.

    Pozdr.
    S.