  • 1. Data: 2004-10-26 12:05:27
    Temat: budka z hamburgerami
    Od: "Daniel" <d...@p...fm>

    Co trzeba zrobić, żeby założyć swój własny biznes?
    Ile kosztuje rejestracja, nip i regon?
    Czy osoba fizyczna może bez tego prowadzić coś takiego jak budkę z
    hamburgerami?
    Jakie są zniżki dla takiej działalności - głownie chodzi o zus.
    Jakie wymagania sanepidu trzeba spełnić?
    Co z miejscem mojej budki? (zamierzam wynająć taką a`la camping)

    pozdr
    Daniel

  • 2. Data: 2004-10-26 12:31:32
    Temat: Re: budka z hamburgerami
    Od: "MB" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Daniel" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Co trzeba zrobić, żeby założyć swój własny biznes?
    > Ile kosztuje rejestracja, nip i regon?

    1. Wpis do ewidencji dzialanosci gospodarczej (100zł, chyba ze jestes
    zarejestrowany jako osoba bezrobotna to moze byc bezplatnie)
    2. Regon (czeka sie okolo 3-14 dni, bezplatnie)
    3 NIP-1 lub/i VAT-R w Urzedzie Skarbowym, wybor sposobu opodatkowania
    (bezplatnie lub 152zł jesli rejestrujesz sie na VAT)
    i mozesz dzialac

    > Czy osoba fizyczna może bez tego prowadzić coś takiego jak budkę z
    > hamburgerami?
    nie

    > Jakie są zniżki dla takiej działalności - głownie chodzi o zus.
    Jesli masz inny tytul ubezpieczen np umowe o prace lub zlecenie (min. 824zł)
    to placisz tylko skladke zdrowotna ok. 150zl na miesiac, jesli nie - to
    pelny ZUS wynosi za m-c biezacy 675,09zł

    > Jakie wymagania sanepidu trzeba spełnić?
    na tym kompletnie sie nie znam

    > Co z miejscem mojej budki? (zamierzam wynająć taką a`la camping)
    wybor nalezy do ciebie

    pozdrawiam
    MB (Akro)

  • 3. Data: 2004-10-26 18:45:24
    Od: "Jerry" <n...@n...pl>

> [...]
    > Jakie wymagania sanepidu trzeba spełnić?
    > Co z miejscem mojej budki? (zamierzam wynająć taką a`la camping)
    http://www.mofnet.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzia
    l=299 od tego
    zacznij,
    pozdrawiam