  • 1. Data: 2004-01-14 08:05:00
    Temat: cena sprzedazy ŚT
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    witam
    chce sprzedac sam cięzarowy
    amortyzacja jeszcze 3 m-ce.
    czy jestem w jakiś sposób zobligowany do weartości za jaka mam go sprzedać ?
    czy mogę go sprzedać za przysłowiowa złotówke ?
    czy zakończenie amortyzacji coś zmienia ?
    jak jest w przypadku innych ŚT np frezarki ?

    dzieki
    helmut
    dg vat kpr

  • 2. Data: 2004-01-14 08:32:11
    Temat: Re: cena sprzedazy ŚT
    Od: <g...@v...com.pl>

    Użytkownik "HELMUT" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > chce sprzedac sam cięzarowy
    > amortyzacja jeszcze 3 m-ce.
    > czy jestem w jakiś sposób zobligowany do weartości za jaka mam go sprzedać
    ?

    Moim zdaniem wartość rynkowa tego środka trwałego

    > czy mogę go sprzedać za przysłowiowa złotówke ?

    Urzad skarbowy może wówczas "doszacować" i nie wyjdziesz na tym dobrze
    > czy zakończenie amortyzacji coś zmienia ?

    wg mnie amortyzacja nie ma nic do sprzedaży

    Pozdrawiam
    M.J.

  • 3. Data: 2004-01-14 09:45:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, HELMUT wrote:

    >+ witam
    >+ chce sprzedac sam cięzarowy
    >+ amortyzacja jeszcze 3 m-ce.
    >+ czy jestem w jakiś sposób zobligowany do weartości za jaka mam go sprzedać ?

    AFAIK nie, co najwyżej US może przeprowadzić postępowanie wyjaśniające
    czy nie było "powiązania" (definicje "powiązań" w ustawie o podatku
    - a którym to zależy od informacji której nie podałeś :>, bo
    ja nie wiem czy jesteś księgowym w S.A. czy wspólnikiem S.C.
    która rozlicza się ryczałtem :])

    >+ czy mogę go sprzedać za przysłowiowa złotówke ?

    Hm... :>
    Skoro ja mam fakturę "2. ... ilość 1 j.m. szt. cena 0 zł wartość 0 zł"
    to chyba tak wolno ;) !
    Ale lepiej jakby ktoś skomentował... ! :)

    >+ czy zakończenie amortyzacji coś zmienia ?

    AFAIK nic: inny dochód ci wyjdzie (jeśli nie zamortyzowałeś
    całości, to masz MNIEJSZY dochód, bo niezamortyzowana część
    dochodem nie jest).

    >+ jak jest w przypadku innych ŚT np frezarki ?

    Tak samo, to jest zasada :)
    Wyjątki są w drugą stroną: jakbyś sprzedawał statek na przykład ;)
    (patrz ustawa :)) no i jakby to był sam. osobowy to część rat
    mogła nie być kosztem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-14 10:01:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004 g...@v...com.pl wrote:

    >+ Użytkownik "HELMUT" <h...@p...onet.pl> [...]
    >+ > czy mogę go sprzedać za przysłowiowa złotówke ?
    >+
    >+ Urzad skarbowy może wówczas "doszacować" i nie wyjdziesz na tym dobrze

    Ja mam pytanie: z czego to wynika ?
    Jeśli ktoś sprzedaje samochód w sposób "nie podlegający pod
    VAT" - to wtedy podlega pod PCC i rzeczywiście wartość PCC
    zależy od "wartości rynkowej" i może być szacowana przez US.

    A z których przepisów mogą wyniknąć "szacowania" przy:
    - podatku dochodowym (za wyjątkiem "powiązań" o którym pisałem :))
    - podatku VAT
    ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd