  • 1. Data: 2004-07-05 07:28:57
    Temat: chciałbym legalnie prowadzić interes....
    Od: "Alojz" <a...@m...pl>

    Witam

    Chciałbym jak najbardziej praworządnie handlować używanymi samochodami
    sprowadzonymi z UE.......

    'Zwykły Kwalski' może sobie kupić samochód w UE i go zarejestrować w Polsce
    a następnie go sprzedać. To chyba nie ulega wątpliwości. Jeśli go sprzeda
    przed upływm 6 mies, to płaci podatek dochodowy od zarobku. OK. A ile ten
    "Kowalski" może w ten sposób sprzedać tych samochodów - tak aby nikt
    (skarbowy itp) się go nie czepiał?? 10? 50? 500?
    Jeśli nie ma stresu - ograniczenia to looz, ale jeśli potrzebna jest
    działalność gospodarcza do tego, to..

    Moje biuro księgowe straszy, że przy działalności, to wchodzą w rachubę
    jakieś VATy, jakieś odliczenia 50% itp itd.....
    Krótko : Czy firma sprowadzająca i handlująca tym samym co powyższy
    Kowalski, będzie miała droższy produkt ??

    MM

  • 2. Data: 2004-07-05 09:30:51
    Temat: Re: chciałbym legalnie prowadzić interes....
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Alojz pisze:

> [...]
    > "Kowalski" może w ten sposób sprzedać tych samochodów - tak aby nikt
    > (skarbowy itp) się go nie czepiał?? 10? 50? 500?

    jeden ? dwa ?

    Codzi o VAT.
    jesli przekroczy sie limit trzeba do kazdego samochodu "dorzucic" 22% VAT..
    i po interesie....

    Noo... chyba ,zeby troszke inaczej...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-05 09:53:08
    Od: "Alojz" <a...@m...pl>

    > Codzi o VAT.
    > jesli przekroczy sie limit trzeba do kazdego samochodu "dorzucic" 22%
    VAT..
    > i po interesie....

    ok, a jaki limit? od czego go w tym wypadku liczyć?

    MM

  • 4. Data: 2004-07-05 10:00:57
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Alojz pisze:

    > VAT..
    >
    > ok, a jaki limit? od czego go w tym wypadku liczyć?
    >
    > MM

    Oczywiscie "od obrotu"

    a cojet "obrotem" trzeba sobie w ustawie poczytac...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-05 10:03:35
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Boguslaw Szostak pisze:

    > Oczywiscie "od obrotu"
    >
    > a cojet "obrotem" trzeba sobie w ustawie poczytac...

    acha..

    jesli mnie pamiec nie myli to obrot - 10 000 Euro "w stosunku rocnym"

    wiec jesli Pan zacznie teraz, to po pierszym sprzeadnym w ramach DG
    jest Pan "VAT-manem"....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-05 10:31:06
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > jesli mnie pamiec nie myli to obrot - 10 000 Euro "w stosunku rocnym"
    >
    > wiec jesli Pan zacznie teraz, to po pierszym sprzeadnym w ramach DG

    a przypadkiem w przypadku handlu samochodami to nie można wybrać
    owatowania marży, a nie obrotu???
    zresztą... jeszcze pytanie do Alojzego (Alojza?) jakie samochody chce
    z unii sprowadzać - nowe?, używane?

    pozdrawiam
    KTP

  • 7. Data: 2004-07-05 10:49:54
    Od: "Alojz" <a...@m...pl>

    > z unii sprowadzać - nowe?, używane?

    używane, roczniki min.1997

    MM

  • 8. Data: 2004-07-05 11:30:35
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    ktp pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak"[...]

    > a przypadkiem w przypadku handlu samochodami to nie można wybrać
    > owatowania marży, a nie obrotu???

    calkiem neprzypadkiem KOMISY skarza sie na cos w ustawie o VAT....
    A wprzyladku kupna i sprzedaszy "niema mowy" by obrotem byla marza.

    Dlatego myslalem o "posrednictwie sprzedazy"...

    > zresztą... jeszcze pytanie do Alojzego (Alojza?) jakie samochody chce
    > z unii sprowadzać - nowe?, używane?

    Jeli kupi i sprzeda tu juz chyba nie beda "uzywane", bo nie bedzie TYCH
    samochodowuzywal pol roku...

    > pozdrawiam
    > KTP

    Ni i pytany odpowiada

    Alojz pisze:

    > używane, roczniki min.1997
    >
    > MM

    co to znaczy min ?
    1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-07-05 11:55:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, Alojz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ "Kowalski" może w ten sposób sprzedać tych samochodów - tak aby nikt
    >+ (skarbowy itp) się go nie czepiał?? 10? 50? 500?

    Jeszcze drobiazg: "zamiar".
    Podawany przez ciebie opis dotyczy "obrotu używanymi rzeczami WŁASNYMI".
    Zarzut "sprowadzenia z zamiarem" ściąga na głowę oVATowanie: gdzieś
    mam wyrok, po prawdzie wydany jeszcze pod rządami "starych" (a nawet
    jeszcze starszych :)) przepisów, w którym sąd przychylił się do stanowiska
    US że skoro obywatel sprowadził samochód "z zamiarem odsprzedazy" to
    VAT się należy.
    Dowodem "zamiaru" było zeznanie ostateczenego nabywcy iż umawiał się
    co do koloru karoserii jaki miał mieć samochód.

    >+ Moje biuro księgowe straszy, że przy działalności, to wchodzą w rachubę
    >+ jakieś VATy,

    Wchodzą.

    >+ jakieś odliczenia 50% itp itd.....

    A to tylko jakbyś DLA SIEBIE sprowadzał i U SIEBIE UŻYWANY sprzedał !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-07-05 12:04:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ ktp pisze:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jeli kupi i sprzeda tu juz chyba nie beda "uzywane", bo nie bedzie TYCH

    A tam, moment.
    Przecież NIC nie stoi na przeszkodzie żeby one *były* używane. W myśl
    ustawy o podatku dochodowym na przykład. Jednocześnie NIE będąc używanymi
    w myśl ustawy o VAT oczywiście... Nie ma tak prosto że samochód jest
    ("po prostu") używany albo nie, tu są .podatki ! ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)