  • 11. Data: 2004-07-05 19:39:20
    Temat: Re: chciałbym legalnie prowadzić interes....
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Alojz" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:ccb02s$vsm$1@zeus.man.szczecin.pl...
    > Witam
    >
    > Chciałbym jak najbardziej praworządnie handlować używanymi samochodami
    > sprowadzonymi z UE.......
    >
    > 'Zwykły Kwalski' może sobie kupić samochód w UE i go zarejestrować w
    Polsce
> [...]
    > przed upływm 6 mies, to płaci podatek dochodowy od zarobku. OK. A ile ten
    > "Kowalski" może w ten sposób sprzedać tych samochodów - tak aby nikt
    > (skarbowy itp) się go nie czepiał?? 10? 50? 500?
    > Jeśli nie ma stresu - ograniczenia to looz, ale jeśli potrzebna jest
    > działalność gospodarcza do tego, to..
    >
    > Moje biuro księgowe straszy, że przy działalności, to wchodzą w rachubę
    > jakieś VATy, jakieś odliczenia 50% itp itd.....
    > Krótko : Czy firma sprowadzająca i handlująca tym samym co powyższy
    > Kowalski, będzie miała droższy produkt ??

    a czy przypadkiem samochody sprowadzane z zagranicy nie sa wyrobami
    akcyzowymi???
    a w przypadku sprzedazy wyrobow akcyzowych trzeba byc vatmanem od
    poczatku???

  • 12. Data: 2004-07-06 06:42:27
    Od: "Alojz" <a...@m...pl>

    > Wchodzą.

    > A to tylko jakbyś DLA SIEBIE sprowadzał i U SIEBIE UŻYWANY sprzedał !

    OK, a zatem gdybym chciał sprowadzić na handel mając działalność, to w
    którym miejscu mi wejdzie VAT? Od różnicy : sprzedaż minus koszty tego
    samochodu?

    Mariusz

  • 13. Data: 2004-07-06 22:17:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004, Alojz wrote:
    [...]
    >+ OK, a zatem gdybym chciał sprowadzić na handel mając działalność, to w
    >+ którym miejscu mi wejdzie VAT? Od różnicy : sprzedaż minus koszty tego
    >+ samochodu?

    Może ktoś kompetentniejszy odpowie - ja obawiałbym się że masz rację
    ale tylko o ile pominąć mały drobiazg: mianowicie że zakup wspólnotowy[1]
    jest opodatkowany w państwie "docelowym". Czyli (jeśli się nie mylę)
    należy opodatkować ZAKUP... a przy sprzedaży to już zostanie tylko
    różnica (ale co komu z tego :]). Ale z kolei "towar" był zwolniony...
    więc nie wiem.
    [1] "środka transportu" oczywiście a nie jako zasada ogólna !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-07-07 06:52:48