    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: chciałbym legalnie prowadzić interes....
    Date: Mon, 5 Jul 2004 13:55:15 +0200

    On Mon, 5 Jul 2004, Alojz wrote:
    [...]
    >+ 'Zwykły Kwalski' może sobie kupić samochód w UE i go zarejestrować w Polsce
    >+ a następnie go sprzedać. To chyba nie ulega wątpliwości. Jeśli go sprzeda
    >+ przed upływm 6 mies, to płaci podatek dochodowy od zarobku. OK. A ile ten
    >+ "Kowalski" może w ten sposób sprzedać tych samochodów - tak aby nikt
    >+ (skarbowy itp) się go nie czepiał?? 10? 50? 500?

    Jeszcze drobiazg: "zamiar".
    Podawany przez ciebie opis dotyczy "obrotu używanymi rzeczami WŁASNYMI".
    Zarzut "sprowadzenia z zamiarem" ściąga na głowę oVATowanie: gdzieś
    mam wyrok, po prawdzie wydany jeszcze pod rządami "starych" (a nawet
    jeszcze starszych :)) przepisów, w którym sąd przychylił się do stanowiska
    US że skoro obywatel sprowadził samochód "z zamiarem odsprzedazy" to
    VAT się należy.
    Dowodem "zamiaru" było zeznanie ostateczenego nabywcy iż umawiał się
    co do koloru karoserii jaki miał mieć samochód.

    >+ Moje biuro księgowe straszy, że przy działalności, to wchodzą w rachubę
    >+ jakieś VATy,

    Wchodzą.

    >+ jakieś odliczenia 50% itp itd.....

    A to tylko jakbyś DLA SIEBIE sprowadzał i U SIEBIE UŻYWANY sprzedał !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)