  • 1. Data: 2009-02-04 19:29:27
    Temat: chorobowe po 50-tce - jak to ma być?
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    jest taki przepis :
    http://www.zus.pl/files/zasiłk_%20dla_50-latków.pdf

    w skrócie - zdanie które mnie interesuje :
    "Zgodnie z nowym brzmieniem art. 92 Kodeksu pracy - za czas niezdolności
    pracownika do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą
    zakaźną trwającej łącznie do 33 dni w ciągu roku kalendarzowego, a w
    przypadku pracownika, który ukończył 50 rok życia - trwającej łącznie do 14
    dni w ciągu roku kalendarzowego - pracownik zachowuje prawo do 80%
    wynagrodzenia, chyba że obowiązujące u danego pracodawcy przepisy prawa
    pracy przewidują wyższe wynagrodzenie z tego tytułu. "

    Moje pytanie - czy te 14 dni odnosi się do każdego chorobowego (dla
    przykładu złamana ręka) po 50 -tce
    czy tylko w związku z chorobą zakaźną?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-02-04 19:36:29
    Temat: Re: chorobowe po 50-tce - jak to ma być?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    pawelj pisze:
    > Moje pytanie - czy te 14 dni odnosi się do każdego chorobowego (dla
    > przykładu złamana ręka) po 50 -tce
    > czy tylko w związku z chorobą zakaźną?

    bo możesz być chory, albo możesz być zdrowy tylko kazali ci się poddać
    kwarantannie (bo być może rozwinie ci się choroba zakaźna).

    Chodzi o każdą chorobę ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2009-02-04 19:46:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pawelj wrote:

    > Moje pytanie - czy te 14 dni odnosi się do każdego chorobowego (dla
    > przykładu złamana ręka) po 50 -tce
    > czy tylko w związku z chorobą zakaźną?

    Wg mnie odnosi się do każdego chorobowego.
    Polecam ostatni wątek: "wyliczenie skladek"
    traktujący o kolejności wykonywania działań
    i o operatorach i ich priorytetach :-)