  • 1. Data: 2005-01-31 21:41:57
    Temat: czy korekta dot.wspolnego rozliczania sie
    Od: "Gosia W." <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Bardzo prosze o odpowiedz: Czy mozna skorygowac zeznanie pit 37
    za rok 2003 "poprawiajac" go na rozliczanie sie wspolnie z malzonkiem?
    Warunki do wspolnego rozliczania spełnione.

    Szukalam w googlach ale bezskutecznie
    pomozcie :) dziekuje

    Gosia

  • 2. Data: 2005-01-31 21:57:37
    Temat: Re: czy korekta dot.wspolnego rozliczania sie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gosia W. wrote:
    > Witam,
    >
    > Bardzo prosze o odpowiedz: Czy mozna skorygowac zeznanie pit 37
    > za rok 2003 "poprawiajac" go na rozliczanie sie wspolnie z malzonkiem?
    > Warunki do wspolnego rozliczania spełnione.

    Mogę się mylic, ale przeczytaj początek ustawy UPDOF. Tam jest to zdaje
    się tak sformułowane, że małżeństwa z definicji rozliczają się osobno,
    chyba, że przed naczelnikiem złożą oświadczenie, że chcą się rozliczać
    razem.
    I to oświadczenie jest na pit-37, to dlatego od razu są podpisy u góry,
    zanim w ogóle padną jakieś liczby.
    I zdaje się, że tam jest konkretna data do kiedy takie oświadzczenie
    należy złożyć. Czyli 30 kwietnia. I po tym terminie niestety można już
    składać korekty, ale każdy osobno. Odkręcić się tego nie da, bo
    "oświadczenie" nie zostało złożone w terminie.