  • 1. Data: 2005-06-16 14:47:11
    Temat: co nakazuje placic ZUS?
    Od: Bucz <R...@t...pbz-ROT13>

    czy ustawa/prawo/cokolwiek nakazujace byc zarejstrowanym w ZUS i placic
    im "characz" ? - nie lamie to prawa o wolnej konkurencji?

    ja np. chcial bym aby mnie ubezpieczala firma prywatna... lub jeszcze
    lepiej dobrowolnie na papierze chcial bym sie zrzec ubezpieczenia!

    dlaczego nie mozna pracowac bez ubezpoieczenia dobrowolnie?

    o wiele lepiej na tej calej szopce bm wyszedl jak bym sobie co miesiac
    sam na konto skladal 300zl bez integracji nikogo z zewnantrzn!

    --
    Bucz
    "Nie ma rzeczy niemozliwych, wszystko to tylko kwestia czasu"

  • 2. Data: 2005-06-16 15:09:34
    Temat: Re: co nakazuje placic ZUS?
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > czy ustawa/prawo/cokolwiek nakazujace byc zarejstrowanym w ZUS i placic im
    > "characz" ? - nie lamie to prawa o wolnej konkurencji?
    Nie Ty pierwszy chcialbys go uniknac. To jest characz
    w majestacie prawa!

    > ja np. chcial bym aby mnie ubezpieczala firma prywatna...
    Ja tez.

    > lub jeszcze lepiej dobrowolnie na papierze chcial bym sie zrzec
    > ubezpieczenia!
    O, tego bym sie nie podjal.

    > dlaczego nie mozna pracowac bez ubezpoieczenia dobrowolnie?
    Zebys mial darmowa opieke zdrowotna.
    Inna sprawa, ze jest ona marnej jakosci - ale jest.

    > o wiele lepiej na tej calej szopce bm wyszedl jak bym sobie co miesiac sam
    > na konto skladal 300zl bez integracji nikogo z zewnantrzn!
    Wydaje Ci sie, ze nikt przed Toba na to nie wpadl?

  • 3. Data: 2005-06-17 15:04:04
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Uzytkownik "Bucz" <R...@t...pbz-ROT13> napisal w wiadomosci
    > czy ustawa/prawo/cokolwiek nakazujace byc zarejstrowanym w ZUS i placic im
    > "characz" ? - nie lamie to prawa o wolnej konkurencji?

    Naiwny ?:-)
    Skladka ZUS jest jedna z danin, podobna jak akcyza czy VAT.
    Panstwo to zbrojna organizacja rozbójnicza.
    Aby istniec musi miec srodki na swoja dzialalnosc, na oplacenie urzedników
    wszystkich szczebli, na nauczycieli, lekarzy, zolnierzy i pozostale cele
    panstwa.
    Jesli chcesz wieksze profity to ubezpiecz sie dodatkowo w firmach prywatnych
    od wszelkich nieszczesc.
    Nie podoba Ci sie panstwo ? To sie z niego wypisz :-)

  • 4. Data: 2005-06-17 19:50:31
    Od: "W.R." <w...@w...ratymirski.net>

    Dnia Thu, 16 Jun 2005 16:47:11 +0200, Bucz napisał

    > czy ustawa/prawo/cokolwiek nakazujace byc zarejstrowanym w ZUS i placic
    > im "characz" ? - nie lamie to prawa o wolnej konkurencji?

    Nie łamie - wszyscy mają takie same warunki (z grubsza).

    > ja np. chcial bym aby mnie ubezpieczala firma prywatna...

    To jest dozwolone przecież.

    > lub jeszcze
    > lepiej dobrowolnie na papierze chcial bym sie zrzec ubezpieczenia!

    Ja bym chciał się zrzec VAT-u i reszty.

    > dlaczego nie mozna pracowac bez ubezpoieczenia dobrowolnie?

    W Polsce można pracować tylko dobrowolnie. Praca przymusowa jest
    zakazana.

    > o wiele lepiej na tej calej szopce bm wyszedl jak bym sobie co miesiac
    > sam na konto skladal 300zl bez integracji nikogo z zewnantrzn!

    Możliwe, choć nie pewne.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 5. Data: 2005-06-17 23:29:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jun 2005, :-(... wrote:

    > + Nie podoba Ci sie panstwo ? To sie z niego wypisz :-)

    To nie jest takie proste.
    O pozbawieniu obywatelstwa nie decyduje się samemu: uczyić to
    może jedynie prezydent.
    AFAIK & AFAIR !
    A nie jest prawdą iż np. wystarczy wyjechać i już.
    Polski obywatel w zakresie zasięgu prawa (wiele przepisów dotyczy
    wyłącznie czynów dokonywanych na terytorium kraju !) nadal
    podlega pod polskie prawo.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-18 09:13:56
    Od: "Grzegorz" <h...@o...pl>

    > O pozbawieniu obywatelstwa nie decyduje się samemu:
    > uczyić to może jedynie prezydent.

    "Obywatel polski nie moze utracic obywatelstwa polskiego,
    chyba ze sam sie go zrzeknie."
    Konstytucja RP, Art. 34.2.

    Prezydent moze przyznac obywatelstwo polskie, ale nie
    moze zadecydowac o jego odebraniu.

    Pozdrawiam serdecznie,
    GZ

  • 7. Data: 2005-06-18 10:31:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2005, Grzegorz wrote:

> [...]
    >+ Konstytucja RP, Art. 34.2.
    >+
    >+ Prezydent moze przyznac obywatelstwo polskie, ale nie

    Hm... byłem przekonany iż powyższy zapis oznacza warunek
    konieczny ale niewystarczający...
    Może coś namieszałem.

    >+ Pozdrawiam serdecznie,

    ...wzajemnie !
    - Gotfryd

  • 8. Data: 2005-06-18 12:12:28
    Od: Bucz <R...@t...pbz-ROT13>

    Użytkownik W.R. napisał:

    > To jest dozwolone przecież.

    tak, ale przy warunku ze nadal ubezpieczasz sie w ZUS-ie

    > Ja bym chciał się zrzec VAT-u i reszty.

    ja tez! na prostej zasadzie... ja nic od nich nie chce.... a oni ode mnie

    > W Polsce można pracować tylko dobrowolnie. Praca przymusowa jest
    > zakazana.

    nie mowie o pracy dobrowolnym, a o dobrowolnym ubezpieczeniu

    > Możliwe, choć nie pewne.

    bardziej pewne niz to co moze zagwarantowac mi panstwo za 30 lat
    np. tak jak teraz renta/emerutura - 700zl - smieszne pieniadze, starszym
    wystarczy na rachunki + jedzienie ... a za co tu zyc - rozerwac sie...
    wyjechac na wycieczke... pracowal biedak 30lat i maja go "w dupie"

  • 9. Data: 2005-06-20 05:50:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jun 2005, Bucz wrote:

    > + czy ustawa/prawo/cokolwiek nakazujace byc zarejstrowanym w ZUS i placic im
    > + "characz" ? - nie lamie to prawa o wolnej konkurencji?

    Było. Niedawno. Nie łamie - bo wszyscy *jednakowo* muszą płacić.

    > + o wiele lepiej na tej calej szopce bm wyszedl jak bym sobie co miesiac sam na
    > + konto skladal 300zl bez integracji nikogo z zewnantrzn!

    ...no to byś chciał mieć fory wobec tych co płacą ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-06-20 06:10:03
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    A masz może jeszcze fragmencik, jak wygląda ponowne nabycie obywatelstwa?