  • 1. Data: 2004-06-04 07:55:52
    Temat: co oznacza stwierdzenie z załącznika do VAT ..
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    czy może mi ktoś wyjaśnić co oznacza zdanie:

    "Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla użytkowników
    indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na dostęp
    szerokopasmowy"

    o ile pierwszą część rozumiem to nie wiem co oznacza "nieprowadzących
    działalności gospodarczej na dostęp
    szerokopasmowy"

    co to jest "działalność gospodarcza na dostęp szerokopasmowy" ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-06-04 08:15:11
    Temat: Re: co oznacza stwierdzenie z załącznika do VAT ..
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik plusz napisał:
> [...]
    > działalności gospodarczej na dostęp
    > szerokopasmowy"
    >
    > co to jest "działalność gospodarcza na dostęp szerokopasmowy" ?

    Jak poczytasz archiwum to zobaczysz że opinie sa podzielone.

    Jedna to taka że oznacza to "osoby fizyczne prowadzące dzialalnośc
    gospodarczą w zakresie świadczenia usług dotępu szerokopasmowego do
    internetu".
    Ale czy ten opis jest rownowazny z tym ustawie?
    Moim zdaniem nie, nie ma w ustawie mowy o świadczeniu usług ani nie jest
    powiedziane do czego ten dostep szerokopasmowy ma być, że do internetu
    to tylko gdybanie.
    Na dodatek nie ma ustawowej definicji użytkownika indywidualnego.
    Czy spółka cywilna osób fizycznych to użytkowik indywidualny skoro każdy
    ma swój wpis do EDG tak jak jednoosobowy przedsiębiorca?
    Im głebiej analizujemy tym bardziej przepis staje się bzdurny i
    niezrozumiały.

    Druga opcja to "nie mam pojęcia ale na całe szczeście to nie robi mi
    różnicy".

    Trzecia to "ktoś się walnał przy redagowaniu przepisu bo to nie jest po
    polsku i właściciwe nie wiadomo co oznacza" a ten kawalek "na dostep
    szerokopasmowy' to pomyłka redyakcyjna. Gdyby go usunąć to da się
    zastosować zwyczajową definicje uzytkownika indywidualnego -czyli osoby
    fizycznej nie proadzącej działaln9ości gospodarczej, wcale nie
    prowadzącej i ma to jakis sens a i z celem przepisu zaczyna sie zgadzać.

    MF nabrało wody w usta, TPSA wystawia faktury na chybił trafił, nie wiem
    jak inni dostawcy.

    Ktos tu zgłaszał że dostał od swojego US definicje użytkownika
    idywidualnego i US orzekł że to OF nie prowadząca działalności
    gospodarczej. Czyli przepis to masło maslane, bo mówi o osobach nie
    prowadzących DG i nieprowadzących DG na dostep szerokopasmowy.
    To jak osoby "nie poruszajace sie samochodami i nie poruszające się
    mercedesami".

    Po prostu bajzel.

    Maddy za opcją "skandaliczny błąd redakcyjny"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-04 09:32:05
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > Maddy za opcją "skandaliczny błąd redakcyjny"

    chyba trzeba tym zainteresować jakichś dziennikarzy, bo na razie nie było o
    tym głośno chyba :)

    pewnie osoba, która to czytała nie za bardzo kojarzyła "wdzwaniany",
    "szerokopasmowy" - w końcu to dość trudne słowa

  • 4. Data: 2004-06-04 22:14:35
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > pewnie osoba, która to czytała nie za bardzo kojarzyła "wdzwaniany",
    > "szerokopasmowy" - w końcu to dość trudne słowa
    Bylo, bylo... Ale nieznajomosc przez 460 glabow trudnych slow juz nikogo od
    dawna nie dziwi:-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-06-05 10:34:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jun 2004, Lukasz Goralczyk wrote:

    >+ "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    >+ > "szerokopasmowy" - w końcu to dość trudne słowa
    >+ Bylo, bylo... Ale nieznajomosc przez 460 glabow trudnych slow juz nikogo od

    ...dokładniej to dziwi że nie dziwi brak w wynikach głosowania takich
    przypadków jak "4 za, 2 przeciw, 327 wstrzymało się [reszta nieobecna]"
    bo przynajmniej byłoby jasne że nie rozumieja i nie przypisuja sobie
    kompetencji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)