  • 1. Data: 2004-03-22 10:41:01
    Temat: coś dla maluchów
    Od: "daryusz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam miłośników :-)

    Mam zagadkę (milczenie też jest odpowiedzią :-)) dla znawców tematu małych
    podatników składających deklaracje za okresy kwartalne (tych kasowych i tych
    niekasowych - art.10 ust 1c i 1d).
    Czytając nową ustawę o ptu natknąłem się na coś takiego w przepisach
    przejściowych:
    "Art. 161. W przypadku podatników rozliczających się za okresy kwartalne,
    zgodnie z art. 10 ustawy, o której mowa w art. 175 [stara ustawa], oraz z
    art. 99 [nowa ustawa]:
    1) pierwszy okres rozliczeniowy w 2004 r. obejmuje okres od stycznia do
    kwietnia 2004 r.;
    2) drugi okres rozliczeniowy w 2004 r. obejmuje okres od maja do czerwca 2004
    r."

    Art. 161 wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Tak
    przynajmniej przewiduje art. 176. Czyli w marcu już nie ma szans na wejście.
    A co się stanie jak będę za bardzo skrupulatny i pobiegnę do urzędu z
    deklaracją za 1 kwartał na początku kwietnia. Później okaże się, że drugi
    okres rozliczeniowy to już maj-czerwiec. Kwiecień gdzieś po drodze uciekł.
    I tak sobie myślę, czy aby budżet zrezygnował z podatku należnego za kwiecień
    od maluchów?

    Aha. Jeszcze obiecana zagadka. Od kiedy do kiedy jest trzeci i czwarty okres
    rozliczeniowy dla maluchów?

    Pozdrawia, daryusz