  • 11. Data: 2007-10-16 20:59:53
    Temat: Re: [crosspost] kaczynski i kasa na konto mamusi
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > gdyby mamusia trzymała jego banknoty w skarpecie to by przeszło.

    Czym zatem różni się sytuacja, kiedy pieniądze trzymane są na koncie
    od sytuacji, kiedy trzymane są w skarpecie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-10-16 21:14:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-10-2007 o 22:59:53 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Czym zatem różni się sytuacja, kiedy pieniądze trzymane są na koncie
    > od sytuacji, kiedy trzymane są w skarpecie?

    Tym że raz zwracane są inne bankoty, a raz te same - takie zróżnicoanie
    sytuacji to cudowny wynalazek cywilizacji,
    nieprawdaż..

  • 13. Data: 2007-10-17 06:22:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Czym zatem różni się sytuacja, kiedy pieniądze trzymane są na koncie
    > od sytuacji, kiedy trzymane są w skarpecie?

    Zapachem banknotów.

  • 14. Data: 2007-10-17 12:02:26
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > konto mamusi, to czy nie powinien sie tym zainteresowac u.s.
    >
    > o ile mi sie wydaje to w najlepszym przypadku powinien przy kazdej
    > wplacie podpisywac umowe darowizny czy cos podobnego, bo de facto w
    > swietle prawa staje sie to kasa mamusi
    >
    > jak taka sytuacja wyglada od strony prawno podatkowej, czy takim stanem
    > rzeczy odpowiednie urzedy powinny zainteresowac sie same czy po
    > odowiednim doniesieniu?
    >
    > patrzac na to od strony matki, to mam wrazenie ze powinna to wykazac
    > rowneiz picie rocznym, czy moze sie myle?

    No i co?
    Nagadali się, szpiedzy pośledzili listy.
    I nic. Brudy pod dywan.
    Ale jakby tak który z nas (a co nie daj Boze kandydowałby do parlamentu)
    to już wszystkie cba, sba, bba byłyby w to zaangażowane.

    Jano

  • 15. Data: 2007-10-22 20:04:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 16-10-2007 o 22:59:53 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    > Tym że raz zwracane są inne bankoty, a raz te same - takie zróżnicoanie
    > sytuacji to cudowny wynalazek cywilizacji,
    > nieprawdaż..

    Niby w jaki sposób, jeśli banknoty w całej operacji nie pojawiają się
    wcale?

    pracodawca --(przelew)--> konto mamusi ---> płatność kartą w sklepie

    Potrafisz udowodnić, że banknoty są inne? :)
    Ciężko mówić o banknotach tych samych lub innych, jeśli
    w obrocie elektronicznym one zwyczajnie nie występują.

  • 16. Data: 2007-10-22 20:39:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > Ciężko mówić o banknotach tych samych lub innych, jeśli
    > w obrocie elektronicznym one zwyczajnie nie występują.

    to niestety działa w drugą stronę.

    Potrafisz udowodnić, że od mamusi odbierzesz to samo co przekazał
    pracodawca?

  • 17. Data: 2007-10-22 21:30:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Oct 2007, Marcin Wasilewski wrote:

    > Niby w jaki sposób, jeśli banknoty w całej operacji nie pojawiają się
    > wcale?
    >
    > pracodawca --(przelew)--> konto mamusi ---> płatność kartą w sklepie

    A to w tym momencie depozyt jest prawidłowy czy nieprawidłowy?
    I jako kto wypłaca swoje pieniądze? :)
    (operując jako pełnomocnik przecież nie wypłaca swoich pieniędzy,
    operując jako "on" operuje na czyimś koncie).
    Oczywiście tak w ogóle to czepiamy się bezsensu wprowadzonego przez
    przepisy usiłujące opodatkować "wszystko".

    > Potrafisz udowodnić, że banknoty są inne? :)

    Nie potrafę. A elektrony są inne? ;)
    Ale kombinuję tak: w poprzedniej wersji ustawodawca stosował "złagodzoną"
    wersję, która sprowadzała się do tezy: "podatek należy się od depozytu
    nieprawidłowego, JEŚLI depozytariusz ma prawo dysponowania depozytem
    w miedzyczasie".
    Później owo "jeśli" skreślili.
    I pytanie:

    > Ciężko mówić o banknotach tych samych lub innych, jeśli
    > w obrocie elektronicznym one zwyczajnie nie występują.

    ... czy depozyt w którym są tylko "elektroniczne" jest na
    pewno prawidłowy? A jak ktoś te "elektroniczne" wyjmie jako
    papiery i włoży inny papier?

    pzdr, Gotfryd