  • 11. Data: 2005-12-22 23:29:49
    Temat: Re: czas pracy - jak to policzyć
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > W przypadku kiedy jadący jest kierowcą nie mam przekonania...
    > Problem w tym iż mam argument przeciwny :) - co zrobić
    > kiedy pracodawca nie kazał pracownikowi jechać własnym
    > samochodem (mógł jechać pociągiem a *sam* chciał pojechać
    > swoim samochodem)

    Doprecyzuję - jeżeli to coś pomoże - dojazd środkami komunikacji czy to
    autobus czy kolej jest pratkuycznie niemożliwy. Chodzi o czas pracy u
    klienta. Raz to może być 3 godz a raz to może być 3 godz i 3 minuty i tu już
    pociąg nie poczeka a jechać następny raz żeby zrobić 3 minuty roboty -
    odpada bo czasem te 3 minuty może wypaść u klienta odległego o 150 km.
    Tak więc ja z góry zakładam, że pracownik zawsze będzie jeździł własnym
    samochodem.

    A może trzeba by rozważyć miejsce pracy pracownika? Bo on ma pracować
    codziennie gdzie indziej a nie u mnie w biurze.

    --
    PawełJ

  • 12. Data: 2005-12-23 07:56:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2005, it was written:

    > A może trzeba by rozważyć miejsce pracy pracownika? Bo on ma pracować
    > codziennie gdzie indziej a nie u mnie w biurze.

    ...wtedy to chyba będzie jeszcze trudniej "ugryźć"...
    Z jednej strony - z KP wynika określenia "miejsca pracy", uznanie
    że pracą pracownika jest jeżdżenie do klienta (czyli dokładnie tego
    co robi zawodowy kierowca) wprost prowadzi do wykluczenia delegacji
    i uznania że cały czas (wraz z dojazdem) jest czasem pracy.
    Przyjmując zaś iż miałaby to nie być przeszkoda (hm... wątpię
    co chciałbym mocno podkreślić) mamy kolejny 'kfiatek': dojazd do
    miejsca pracy też nie jest delegacją a osobistą sprawą pracownika
    za którą żadna forma rekompensaty nie przysługuje - oczywiście
    poza ew. podwyższeniem KUP, niestety tylko przy dojeździe na bilet
    okresowy komunikacji publicznej...
    Oczywiście to moje wnioski luzem, nie wiem czy czegoś nie pominąłem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)