  • 1. Data: 2002-06-11 08:13:18
    Temat: czy US moze zakwestionowac ....(nietypowa sprawa, dosc dlugie)
    Od: "Goldoni" <g...@w...pl>

    Witam,

    Moja sprawa jest jak mysle nietypowa - otoz w zeszlym roku poczynilem
    starania o uzyskanie pozowlenia na budowe na dzialce (budowlanej zreszta).
    Udalo mi sie przed koncem roku zalatwic wszystkie formalnosci, wlacznie z
    wpisem do dziennika budowy (na wszelki wypadek) oraz wydatkami (oprocz
    projektu, geodety i projektanta przystosowujacego porjekt typowy do dzialki
    kupilem symbolicznie troche drewna budowlanego, pape, lepik itp.) - jednym
    slowem jak rozumiem nabylem prawa do odliczen z tytulu ulgi budowlanej.
    ALE ... - z roznych przyczyn okazalo sie, ze musimy zmienic projekt domu. Z
    tego co sie zorientowalem, zmiana projektu wiaze sie z anulowaniem starego
    pozowlenia na budowe i wydania nowego, z data tegoroczna.
    I tu pytanie: czy US moze zakwetionowac mi prawo do dalszych odliczen z
    tytulu ulgi, argumentujac ze jest to juz nowa inwestycja (=nowe pozwolenie
    na budowe) ? Chce zauwazyc, ze inwestorzy sa ci sami, dzialka tez, charakter
    nieruchomosci tez (zreszta na pozwoleniu na budowe, tez nie pisze sie wedlug
    jakiego projektu bedzie prowadzona budowa) oraz jeszcze w zeszlym roku
    podjete zostaly starania o uzyskanie pozwolenia, zakonczone powodzeniem. Jak
    to moze byc ???
    Najlatwiej byloby napisac oficjalne pismo do US, ale boje sie ze w ten
    sposob wystawie sie na cel i ewentualne dalsze kontrole a tego (jak pewnie
    kazdy) chcialbym uniknac. Innym rozwiazaniem jest zamiana projektu i
    rozpoczecie budowy bez poinformowania o tym fakcie US - nie wiem tlko na ile
    moga oni sprawdzic i zorientowac sie, ze projekt zostal zmieniony i w
    konsekwencji kazac zwracac to co sobie odliczylem.
    Czy ktos mial podobny problem lub moglby cos doradzic w tej sprawie.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie sugestie,

    Goldoni