  • 1. Data: 2002-06-10 22:38:42
    Temat: rozliczenie (brak) roczne pracownika...HELP
    Od: <m...@p...onet.pl>

    dzis mialam tel od pracownicy z pytaniem czy rozliczylam ja za 2001 r.Firma
    roliczenia takiego nie zrobila i co bedzie dalej????
    Od kwietnia 2001 pracownica przebywala na zwolnieniach lekarskich (zagrozona
    ciaza) zwolnienia przesylala poczta.Od pazdziernika urlop macierzynski. W
    marcu 2002 pojawila sie w firmie pozostawiajac podanie o udzielenie urlopu
    wychowawczego na 2 lata.Urlopu udzielono. Poczta ksiegowy wyslal w terminie PIT
    11. Czy moim obowiazkiem jest pilnowanie pracownika by w terminie zlozyl PIT
    12 ? Bo teraz uslyszalam , ze niezlozenie przez nia rozliczenia rocznego (PIT-
    37) to z mojej winy, bo "skad miala wiedziec ,ze firma jej nie rozliczy".Jest
    zatrudniona 4 lata i faktycznie poprzednio zawsze firma ja rozliczala, bo gdy
    byla pracownikiem na miejscu moj ksiegowy na biezaco pilnowal skladania
    wszystkich dokumentow w terminie. Obecnie prawie od roku nasz kontakt z
    urlopowanym pracownikiem jest korespondencyjny. Czy ktos mi moze doradzic co
    dalej zrobic? Dziewczyna ma pretensje do mnie jako do swego pracodawcy. A PIT
    37 dalej nie jest zlozony

  • 2. Data: 2002-06-11 13:10:14
    Temat: Re: rozliczenie (brak) roczne pracownika...HELP
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

> [...]
    co
    > dalej zrobic? Dziewczyna ma pretensje do mnie jako do swego pracodawcy. A

    Wydaje mi się, ze możecie mieć do siebie pretensje za nieporozumienie, ale
    oficjalnie to pracownica niedopełniła formalności (nieskładając PIT-12) i w
    jej interesie jest jak najszybsze wypełnienie i złożenie rozl. rocznego.
    Poza tym rozumiem, że ponieważ co roku składała PIT-12 to była świadama
    tego, ze tak trzeba i mogła (lub mąż ...) wykazać zainteresowanie. Iwona

  • 3. Data: 2002-06-13 10:30:22
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    > Poza tym rozumiem, że ponieważ co roku składała PIT-12 to była świadama
    > tego, ze tak trzeba i mogła (lub mąż ...) wykazać zainteresowanie. Iwona

    Popieram. Nie złozyła wniosku do zakładu pracy o rozliczenie jej więc
    rozlicza się sama.
    Bez tego zakład pracy nie może rozliczyć bo nie wie czy nie ma jakis
    odliczeń albo innych dochodów.

    WS