  • 1. Data: 2003-06-06 11:07:27
    Temat: czy ludzie ze skarbowki moga straszyc policia przez telefon?
    Od: "darek" <d...@d...com.pl>

    nie wstawilem sie do skarbowki(w sprawie niezaplacenia w terminie podatku od
    czynnosci cywilno prawnej), po pewnym czasie zadzwoniono do domu i pani
    powiedizla mojej mamie ze sie nie wstawilem i jesli sie nie wstawie to wysla
    po mnie policje. chcialem zapytac czy moga w takich sprawach rozmawiac z
    moja mama w taki sposob, i czy w takiej blachej sprawie moge wyslac policje.
    ja chce zglosic ta sprawe na policje - zawiadomienie ze ktos neka moja mame
    ktora beda chora nie potrzebuje wysluchiwac takich rzeczy.
    czy mam racje?

  • 2. Data: 2003-06-06 12:43:44
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "darek" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mame
    > ktora beda chora nie potrzebuje wysluchiwac takich rzeczy.

    Musisz rozgraniczyć dwie sprawy:

    1. czy mają prawo wysłać po ciebie policję
    2. czy mają prawo o tym mówić twojej mamie.

    Ad.1, tak mają prawo i możesz spodziewać się kiedyś o 6 rano dwóch panów w
    mundurach, którzy doprowadzą cię do US na godz. 10.00 do Pani Mieci

    Ad. 2 - tu nie wiem, czy nie miała prawa informować twojej mamy o tym z
    dwóch powodów: to twoja rodzina i pewni mieszkacie pod jednym adresem

    Ps. Mam nadzieję że chodzi ci oczywiście o stawienie się do US, a nie jak
    napisałeś, że się nie wstawiłeś (bo to chyba podlega pod ustawę o wychowaniu
    w trzeźwości)

  • 3. Data: 2003-06-06 16:06:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "tatko1971" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    | Ad.1, tak mają prawo i możesz spodziewać się kiedyś o 6 rano dwóch panów w
    | mundurach, którzy doprowadzą cię do US na godz. 10.00 do Pani Mieci

    zdaje się że US nie ma prawa poprosić policję o doprowadzenie, US owszem informuje PG
    o wykroczeniu, ale potem sprawa jest załatwiana na policji... nie jestem pewien

  • 4. Data: 2003-06-06 17:57:31
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    informuje PG
    > o wykroczeniu, ale potem sprawa jest załatwiana na policji... nie jestem

    ma prawo, nawet czytałem kiedyś prośbę skierowaną do policji o doprowadzenie
    obyw. takiego a takiego do urzędu na okresloną godzinę.

  • 5. Data: 2003-06-06 18:16:27
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "tatko1971" <t...@p...onet.pl> napisał
    | ma prawo, nawet czytałem kiedyś prośbę skierowaną do policji o doprowadzenie
    | obyw. takiego a takiego do urzędu na okresloną godzinę.

    może nie mam racji, ale wydaje mi się że od momentu wejścia w życie Ordynacji
    podatkowej to się zmieniło, owszem kiedyś tak było