  • 1. Data: 2002-02-11 17:52:46
    Temat: czy mozna odliczyc...
    Od: "Ewa" <h...@p...onet.pl>

    Sytuacja wyglada tak:
    Pracuje zona, ja w 2001 nie mam zarobkow. Rozliczamy sie wspolnie.
    W 2001 studiuje podyplomowo.

    Czy mozemy odliczyc moje studia podyplowe, jezeli nie mialem zadnego
    dochodu?

    Dzieki
    Piotr

  • 2. Data: 2002-02-11 20:54:27
    Temat: Re: czy mozna odliczyc...
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

    chyba nie...
    Użytkownik Ewa <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

  • 3. Data: 2002-02-12 00:06:57
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W 2001 studiuje podyplomowo.
    >
    > Czy mozemy odliczyc moje studia podyplowe, jezeli nie mialem zadnego

    Witam! Mogłaby żona odliczyć od swego podatku, gdybyś nie miał ukończonych
    25 lat - to limit wiekowy studenta będącego na utrzymaniu podatnika, aby to
    on mógł skorzystać z ulgi. Ty sam gdybyś miał dochody ( i podatek) - do 35
    lat. Na podyplomowych jednak jest się jednak nieco starszym :) . Pozdr.
    Aldona

  • 4. Data: 2002-02-12 14:28:49
    Od: "Ewa" <h...@p...onet.pl>

    dziękuję bardzo za pomoc

  • 5. Data: 2002-02-12 23:52:11
    Od: "Andrzej Nowicki" <a...@i...pl>

    Witam

> [...]
    > lat. Na podyplomowych jednak jest się jednak nieco starszym :) . Pozdr.

    Czy aby na pewno?
    Przeciez to odlicza sie od podatku a rozliczajac sie wspolnie dochod dzieli
    sie na dwoje.
    Majac wiecej niz 35 lat mozna odliczyc wydatki na studia korzystajac z
    ulgi na doksztalcanie i doskonalenie zawodowe (19% wydatku nie wiecej niz
    399)
    Moze ktos rozwieje moje watpliwosci?

    Andrzej Nowicki

  • 6. Data: 2002-02-13 03:40:30
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Nowicki" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Majac wiecej niz 35 lat mozna odliczyc wydatki na studia korzystajac z
    > ulgi na doksztalcanie i doskonalenie zawodowe (19% wydatku nie wiecej niz

    Z tym odliczaniem pozniej (po35 l.)w ramach ulgi na dokształcanie - racja,
    ale niestety nie majac wlasnego dochodu i podatku nie mozna sie "podczepic"
    pod malzonka nawet ze skladkami zdrowotnymi. Zerknij jesli nie do ustawy, to
    chocby na uklad zeznania PIT-37, 36 i PIT-O. Jedynie bedac na utrzymaniu
    małżonka, ON jako podatnik ma na nas ulge na nasze leczenie - do konca 2001
    i na nasze studia - do ukonczenia przez nas 25 lat (podobnie jak rodzic
    utrzymujacy studenta) .
    pozdr. Aldona