  • 1. Data: 2002-04-28 18:08:32
    Temat: czy mozna przekazac prawo wlasnosci bez placenia podatku?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Chodzi o mieszkanie hipoteczne, wykupione od gminy na moje nazwisko.
    Mieszkanie bylo kupione ponizej wartosci rynkowej.
    Czy istnieje jakis sposob, aby bez placenia podatku przekazac je komus z
    rodziny, np. mojej siostrze?

    Sam w to nie wierze, ale moze ktos mialby jakis sposob na zminimalizowanie
    kosztow takiej operacji...?
    Pozdrowienia dla grupowiczow,
    Piotr

  • 2. Data: 2002-04-29 20:50:09
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodziny, np. mojej siostrze?
    >
    > Sam w to nie wierze, ale moze ktos mialby jakis sposob na zminimalizowanie

    No cóż jednyne wyjście zminimalizowania kosztów to zawarcie umowy darowizny,
    ale nie oznacza to że kosztów tych nie będzie!!!
    Koszty zostaną zmniejszone o wartość "kwoty czystej" (ok 10 tyś zł.).
    A wszystko to przez zapis w kc że do skutecznego zawrcia umowy przenoszącej
    własność nieruchomości wymagana jest forma aktu notarialnego.

    Z poważaniem
    Wojciech Wiater
    www.theokart.elpec.com
    gg 1221176

  • 3. Data: 2002-04-30 10:44:13
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "theokart" <t...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    przenoszącej
    > własność nieruchomości wymagana jest forma aktu notarialnego.

    A czy istnieje możliwość ustanowienia współwłasności, np. w proporcji 50/50?
    Dla tych 50% też wymagana jest darowizna?
    (Znając fiskalny charakter polskiego prawa, to czuję, że tak...)
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 4. Data: 2002-04-30 10:58:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > A czy istnieje możliwość ustanowienia współwłasności, np. w proporcji 50/50?
    > Dla tych 50% też wymagana jest darowizna?
    > (Znając fiskalny charakter polskiego prawa, to czuję, że tak...)
    Owszem - darujesz 50% nieruchomości, a to też darowizna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl